ole-mog Startet 5.Juli.2014 Del på Facebook Startet 5.Juli.2014 Jeg bare lurer på hvor tungt jeg trenger. Jeg har en paraplydregg men bør vel kanskje gå for et anker i Oslofjorden. Tenkte også jeg skulle lage en daumann. Hvor tung må den være. Båten er en Skilsø Plastsnekke på 23 fot. Ole. Sitér dette innlegget Link to post
ole-mog Svart 5.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 Ikke svar på denne. Jeg postet desverre dobbelt. Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 5.Juli.2014 Del på Facebook Svart 5.Juli.2014 (redigert) Du bør redigere tittel. FX hvor tungt Anker/dregg ti 23" snekke? Er vanskelig og gi eksakt svar, Har også med bunnforhold å gjøre. Der er svert mange som greier seg med paraplydregg, men de fleste anker er sikrere. De er også vanskeigere å stue unna. I de fleste tilfeller vil en 10kg dregg gjøre nytten, og samtidig vere å hanskes med, ( men med så mye annet, tyngre er bedre) Noen meter med kjeting hjelper også mye, Dømann hjelper definetivt på. Dømann Hjelper dreggen mye. og dømann på 3-4 kg brukte eg tidligere selv. Dømann har en annen stor fordel, med at den drar båten ut, og gjør det enklere å ferdes mellom båt og land, (husk bare å stramme inn til natta, ) Redigert 5.Juli.2014 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.