spiderbob Startet 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2014 Lekker hele tiden ut eksosen. Motor : perkins t6354.4 1981 218hk Setter pris på svar, litt flaut dette. Har blitt verre siden i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Det som slår meg her, er at det enten kan vere diesel som stammer fra dårlige injectorer, eller at det kan vere olje fra en lekk oljekjøler på gir eller motoren. Bruker motoren eller gearet olje? Sitér dette innlegget Link to post
spiderbob Svart 5.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 (redigert) Ikke så lenge siden jeg satt ut båten så synes det er litt vanskelig å si noe om olje forbruk ennå. Det er fast aksel, så gir ikke er vel ikke tilkoblet eksos? I så fall en ting som kan utelukkes. Jeg ser innimellom flekker som er mer regnbue enn det som et avbildet, er det et tegn på noe? Det som er avbildet et liksom mer ensfarget en sånn typisk regnbue, er ikke olje mer regnbue? Redigert 5.Juli.2014 av spiderbob (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Det er sikkert litt oljelekk i turbo.Skal ikke mange dråpene til før det viser på stille sjø. Her, som ellers, er det Zalo som gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Olje kan komme fra oljekjøler på både gir og motor, særlig de dråpene som er mer regnbue. Det andre er kanskje dårlig forbrent diesel? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Dette ser ut som vanlig renslig god gammeldags menstruasjon. Dvs lekkasje fra oljekjølere til sjøvannskretsen. Det er bare at det er vedvarende i stedet for hver fjerde uke ... Overhal oljekjølerne dine (få dem loddet opp) så blir du kvitt det. Det er ingen stor jobb, vanlig 10-års vedlikehold. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
spiderbob Svart 5.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Hm ok, noen tips til hvem på østlandet som kan hjelpe meg med noe sånt, er det noe jeg bør ta tak i nå, eller kan det vente til sesongen er over? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 Det kan være gummipakninger også, ikke nødvendigvis lodde-løsning. Har selv ufordringer med nettopp dette - girkassene mine har normert oljetrykk ca 5 bar over hva som er anbefalt på kjølerene. Men det er slik det leveres. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.