Dagisen Startet 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2014 Heisann :)Akkurat kjøpt en Rana 530 fra 1980 med en honda BF 50 HK motor fra 2000. Har byttet gir og gasswire på de nå, var nøye med å stille inn hodene slik at de stod likt som de gamle wirene. Problemet nå er at jeg ikke kommer høyere en 4200 RPM, så jeg regner med at det er justering av gasswiren som er tingen her. Jeg er ikke så veldig dreven på dette, og lurer på hvordan det enklest kan gjøres? Eller om det er noen sjeler som har peiling på dette som kunne tenke seg å hjelpe :) ? Båten står i lillestrøm. Kan friste med hyggelig selskap, noe og drikke:) Penger til den som kanskje også har lyst på det. MvHDag Christer Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2014 (redigert) Burde jo være en grei sak, det er jo en forgassermotor dette. Bare å justere til den har fullt utslag på forgasserstaget. Her er iallefall instruksjonsboka men kanskje ikke så mye hjelp i den http://cdn.powerequipment.honda.com/marine/pdf/manuals/31ZW4607.pdf Står mye på nett om lignende saker, her en tilfeldig valgt tråd http://www.marineengine.com/boat-forum/showthread.php?401822-Honda-BF50-Remote-Controls-Issue Redigert 5.Juli.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Dagisen Svart 6.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 Takk for svar :)Vet ikke om jeg skal rote med det selv. Noen sier justering av vaier også. Får vel undersøke litt mer :) Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 6.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 (redigert) Sett gass hendlen på full musikk og gå inn på motoren (uten at den går) se om du kan skyve gasspleldene vesentlig mer mot "full åpning" ved å gjøre dette direkte på forgasserene. Kan du det må det være feiljustering, feilmontering eller feil wire. Redigert 6.Juli.2014 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.