Jump to content

Pusse opp båthenger

staram

Recommended Posts

Jeg har tenkt å pusse opp båthengern min og trenger litt tips og råd tid dette.

Båten er en Searay 230cc.

Hvor kan jeg få kjøpt sideruller og støtter og alt jeg måtte trenge til båthenger?

Som dere ser på bildet så er det bare noen gamle dårlige biljekker som er brukt idag.. og jeg har aldri tenkt å ha noe båt på den hengern igjen slik den ser ut nå.

bilde

Og så når du har satt på Biltema ruller, kan du bytte til skikkelige som ikke sprekker og blir ødelagt neste år... Stikk innom en forhandler som selger kvalitetstilhengere og kjøp gode ruller med det samme. Jeg prøvde en gang et par kjølruller fra Biltema. Gummien ble rullet av kjernen ved første opptak...

Redigert av Kjetil1 (see edit history)

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Og så når du har satt på Biltema ruller, kan du bytte til skikkelige som ikke sprekker og blir ødelagt neste år... Stikk innom en forhandler som selger kvalitetstilhengere og kjøp gode ruller med det samme. Jeg prøvde en gang et par kjølruller fra Biltema. Gummien ble rullet av kjernen ved første opptak...

Takk for godt råd.

Da skal jeg gå for noe bedre kvalitet først som sist ;)

Men det holder altså å få taki 3-4 slike og montere på?

Det blir i allefall mye bedre enn det utrygge som er på hengern nå.

Ta en titt på en fabrikkbygd henger feks Brenderup eller Tysse og lag tilsvarende. Det er bra å ha godt med støttepunkter under kjølen. Og helst en vippbar krybbe bakerst på hengeren med tre ruller som tar tyngden av båten i det den skal på/av hengeren...

Tenker du da på en slik bakerst? http://www.tysse.no/customers/tysse/webroot/img/cache/682x293/100/crop/50b3649142522.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...