Scand queen Startet 6.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2014 har 2stk motorer i båten. og 2batteri. hvor ett er tenkt til start og ett til forbruk. hvordan kan jeg koble opp dette for og få ladet begge batteriene. kobler jeg begge motora på ett batteri, vill ikke forbruksbatt få no lading. og kobler jeg en motor på hvert batteri risikerer jeg og ikke få startet den ene motoren om jeg ligger i havn og bruker av forbruks batt. uten og ha landstrøm/startkabler i nærheten.. finnes d noen goo løsning for mitt problem? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 6.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 https://baatplassen.no/i/topic/17767-dynamo-og-lading-av-flere-batterier/ Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 6.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2014 Den beste løsningen for å gjøre det enkelt er å la den ene motoren lade sitt eget startbatteri og la den andre lade både sitt eget startbatteri og et forbruksbatteri (med ladeskillerelè eller skillediode). Det betyr at du må putte inn et batteri til om du ønsker et eget til forbruk. Det blir altfor mye leamikk å la to moterer dele et batteri. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.