Jump to content

2motorer-hvordan koble opp batt.bank.1start-1forbruk

Scand queen

Recommended Posts

har 2stk motorer i båten. og 2batteri. hvor ett er tenkt til start og ett til forbruk. hvordan kan jeg koble opp dette for og få ladet begge batteriene. kobler jeg begge motora på ett batteri, vill ikke forbruksbatt få no lading. og kobler jeg en motor på hvert batteri risikerer jeg og ikke få startet den ene motoren om jeg ligger i havn og bruker av forbruks batt. uten og ha landstrøm/startkabler i nærheten.. finnes d noen goo løsning for mitt problem?

Den beste løsningen for å gjøre det enkelt er å la den ene motoren lade sitt eget startbatteri og la den andre lade både sitt eget startbatteri og et forbruksbatteri (med ladeskillerelè eller skillediode). Det betyr at du må putte inn et batteri til om du ønsker et eget til forbruk. Det blir altfor mye leamikk å la to moterer dele et batteri.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...