sap_2000 Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 På sjøen seiler man, enten man har seil- eller motorbåt Jeg drar på sjøen eller på fjorden. For meg føles det feil å si seile eller seilas med motorbåt. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Enzo Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Vi drar i båten, evnt "utpå" Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Vi drar på "Fjorn" på vannet eller utpå, for meg vil det å "reise på sjøen" fortone seg som å reise i jobbsammenheng altså med jobb på båt, men sikkert mange som mener noe annet! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
NilsPils Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Jeg går med båten når jeg kjører båt ......... Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Bateman Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 På fjorden eller på sjøen når det er salt. På vannet når det er ferskvann. Å vanne eller å late vannet er noe helt annet...men nå er jeg bergenser da...... Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
Salt Svart 19.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 Jeg drar på havet. Med uttalt "t". Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Popeye70 Svart 19.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 På sjøen i dag, drar på sjøen, skal utpå, skal på sjøen, osv osv... Kjært barn har mange navn. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Muren Motorsport Svart 19.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 "Tæ mej en båttur ej"! :) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 19.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 "På vannet" eller "utpå en tur" Pleier jeg å si. Har forresten en kamerat som har båt på Norsjø,og han også sa at han skulle "utpå". Dette måtte jeg stadig arrestere han på:"Vi som skal ut på på saltvann,kan si utpå...du som surrer rundt på en innsjø,må si innpå.";) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Teerex Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 "på vannet" er jo hvis man ror i en innsjø ;-) "på havet" blir noe annet. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Nøtterøy Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Tror dette er en Vestfold greie det med å ta en tur på vannet. Vi reiser utpå, noe en alltid har sagt, men vi tar gjerne en tur på vannet også. Reise til sjøs var noe en gjorde/gjør i jobb sammenheng. Sitér dette innlegget Link to post
Røilen Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Jeg er vant med å si at "vi reiser på vannet i helgen" eller "utpå". Nå har jeg en svigerinne fra Vestlandet som ler seg skakk når jeg sier det slik jeg gjør, og lager et stort nummer av det, bla. forteller hun at hun kjenner mange skippere fra østlandet, og de påstod at det å si at man reiser på vannet er fisefint?! Hun, og de mener det heter å reise på sjøen. Din talemåte er selvfølgelig helt grei. Bruk av ord og uttrykk som dette i mange forskjellige varianter er jo noe av det som kjenne tegner det norske språket. Det å hevde at det ene i forhold til de andre er feil eller fisefint er helt urimelig. Selv har jeg en kone fra Romsdal og det er ikke mange av uttrykkene de bruker der om er de samme som jeg bruker her i Oslo. Det være seg å reise utpå (vannet) (fare på sjyen; sier svigermor) på fjellet, i butikken, på skitur osb osb. Hvis svigermor hadde tillatt seg å kritisere min "reise utpå" så hadde nok jeg sett på henne og spurt hva slags kulturimperialisme dette var? Sitér dette innlegget Link to post
GjeEsp Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 (redigert) Mi pleiå ta ein ronde på elva (nidelva), før mi jæne tar ein svipp utpå sjøen, om ikkje det blåser formøe, då legger mi oss i siva ;) Redigert 20.Juli.2014 av GjeEsp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 På sjøen seiler man, enten man har seil- eller motorbåt Har også sett at enkelte journalister kjører både båt og fly... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.