Jump to content

Mamba 341 - septiktankløsninger

sharky_1958

Recommended Posts

Har en god og fin Mamba 341 fra 1984 kjøpt i 2013.

Det er dags for å gå over septiktanken. Skiftet kuleventil til skroggjennomføringen til utløpet, og da båten ble sjøsatt igjen for litt siden kom det gammelt svart, illeluktende vann i toalettet (el TMC). Dette må komme fra septikktanken, da vanninntaket (kuleventilen)til toalett var lukket da båten ble sjøsatt. Når jeg prøver å spyle ut fra det elektriske toalett går vannet bare rundt i toalettskåla uten å bli tømt.

Toalettrommet er mellom salong og forpigg på babord side, og septiktanken er oppgitt til å sitte bak hyllene i toalettrommet. Det ser ut som jeg må demontere hyllene og en vegg for å komme til septiktanken. Ser heller ikke noe lokk eller ventil hvor en kan få tømt septikkanken på tømmestasjon.

Bruken av toalettet etter det jeg forstår er :

Pumpe fra toa til tank: Lukke utløps( kule)ventil

Pumpe fra toa og ut: Åpne utløps (kule)ventil og kjøre toalettpumpa

Pumpe fra tank og ut: Åpne utløps (kule)ventil og kjøre toalettpumpa?

Det er ingen separat pumpe til septiktanken etter det jeg kan se.

Har noen her inne erfaringer med dette og kan gi meg noen råd for hvordan jeg går frem?

Takknemlig for svar.

Redigert av sharky_1958 (see edit history)
  • 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...