Mball Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 For å dra tråden tilbake til starten, det ligger høyspentkabler i kryss og tvers på sydsiden av midtre ihvertfall? Jeg har klart å dra en opp til overflaten ved et tilfelle, anbefales ikke å anker der. Fordelen er eventuelt at dreggfestet er bra om du huker tak i en kabel[emoji106] Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Ett sted på mellombolæren det går an å ligge er der vi ligger på bildet her (sundet til Vestre) , jeg lot det stå igjen en bergkile sist og i tillegg er det en større puller å fortøye i der. 5-6meter dybde og godt hold i bunnen til akterfortøyning. .... Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Jeg ligger ofte på sydsiden av Mellom og har hittil ikke dratt med meg noen kabel. Ligger da gjerne i bukta ved Kongshavsund eller ved russergravene (sydbukta? ). Sitér dette innlegget /per Link to post
VannTro Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Super tanke å la kilen stå igjen Enzo ! Gjør av og til det samme selv og om alle ofret en kile i ny og ne ville det bli enklere for alle. Om de får stå i fred varierer, men kliner man skikkelig til med stor klubbe er sjansen større :-) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Enzo Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 På steder der det burde være bolter i fjellet synes jeg det er lurt å ofre en kile i ny og ne så slipper folk å stresse så fælt med å få klint inn en ny mens de holder tau i kjeften. Vi har galvaniserte kiler og de ruster uansett etter få år samtidig som de er nærmest gratis så da prøver vi å ofre et par i året for å slanke kilesekken nok til nyinnkjøp Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 På dette bildet ditt vises det brygger med flere båter ved vestre, noe jeg også la merke til da vi dro hjem fra østre sist. Hva slags plasser er det, private, gjesteplasser eller hva? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nomen Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Dette er gjesteplasser, meget fin plass, liker denne mye bedre enn østre. Gratis er det også, og dusj toalett er bra (dusjen koster). Liten restaurant er det også. Tar en jolla over til mellom,er det fin turløype innover til bl.a grevestua. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Arvid_A Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Enig med "nomen"! Trivelig lita gjestehavn, dog uten strøm! På restauranten kan man til og med få låne lusekofter hvis man skulle ha behov for dette på høst-/vår-kvelder. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 det ligger høyspentkabler i kryss og tvers på sydsiden av midtre ihvertfall Det er ikke høyspentkabler. Det er et minefelt. Det ligger minefelt i Huikjæla mellom Skjellerø, Gåsø, Hvalø, Vesterbollæren og Mellombollæren. Sitér dette innlegget Link to post
TwisT Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Er det bare kablene som ligger igjen, da? Minene er vel fjernet. Ellers ville vel forsvaret lagt en smule restriksjoner på ferdsel i området... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Det er ikke høyspentkabler. Det er et minefelt. det er vel høyspennende å fastne med ankeret i en minering !! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
tobixen Svart 18.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 (redigert) Ett sted på mellombolæren det går an å ligge er der vi ligger på bildet her (sundet til Vestre) , jeg lot det stå igjen en bergkile sist og i tillegg er det en større puller å fortøye i der. 5-6meter dybde og godt hold i bunnen til akterfortøyning. Akkurat der vi også ble liggende - men da ankret opp mot land. Det var vel litt lengre nord (i bakkant på det nederste bildet) at det er ankersymbol på sjøkartet, og velegnede forhold for svai ... bortsett fra alle skiltene med "advarsel! kabel!". Vi la oss ikke til på andre siden, fordi vi antok det var private brygger. Det var dog et skilt med "velkommen", så det ble litt diskusjon om vi skulle legge oss mot land mot mellombolærne eller om vi skulle legge oss mot bryggene på vestre Bolærne. Redigert 18.Juli.2014 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Enzo Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Vi som har dette som nærmeste helgesteder ligger nok mer på vestre enn østre. Gratis, og minst like fint som nevnt flere ggr før her på forumet. Middelalderleir, grotter, og rolig fin øy å utforske og alt man trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Noe flått er det vel fremdeles på disse øyene....... Sitér dette innlegget Link to post
Ventus Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Hvordan er det på Bolærne nå om dagen? Veldig fullt eller er det brukbart? 33 fot seilbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.