JanBanan Startet 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2014 Hei Har kjøpt meg båt. En Sea Ray 268, Båten er en 1988modell i ok stand. Motor er en Mercruiser 220hk diesel 2000 mod med 750 timer. Jeg holder til utenfor Sola. Båten ligger i Bergen. Så i dag henter jeg båten kjører den til Austevoll og legger den hos bekjente der. Kjører så opp neste helg og shiner litt og tar en tur i Hardanger kombinert med fjelltur. kjører så nedover til Stavanger på slutten av ferien. Noen som har noen tips til en som er fersk med slik båt. Har en 17fot fra før som jeg har brukt mye og er passelig vant med sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 Uansett båttype så er det greit å finne fram når det koker. Gjør deg godt kjent ombord. Hvor kraner og slanger går. Sjekk tilstand på alt slik. Også slanger og bevegelige deler på styring. Sjekk at lensepumpe virker (og ikkje bare lager lyd) Sjekk brannslukker. Forsøk å sjekk helsetilstand på diesel + tank, og sjekk at du har nye dieselfilter og at riktig verktøy er ombord. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
ThoGra81 Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Sjekk brannslokningsutstyr, ekstra drivreim til dynamo,vannpumpe etc, kjipt om den ryker. Sjekk alt av nivå på væsker/tanker Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.