Jooey Startet 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 8.Juli.2014 Hei. Har en Skibsplast 660 med en Volvo Penta TAMD 22 (om jeg husker rett). Etter den ble sjøsatt i vår, har den vært litt trøblete å få start på. Bare ca hvert 8-9 startforsøk får jeg starter til å gå rundt, ellers skjer det ingen ting. Når starter først går rundt, starter motoren med en gang, og går fint helt til jeg stopper den igjen. I går skulle vi på havet, men fikk ikke liv i startmotor i det hele tatt. Har målt spenningen på startbatteriet, den lå på 12,67 volt, så det skulle være i orden. Etter litt lusking bake i motorrommet fant jeg ut at det er en løs ledning med kabelsko på startmotor (se bildet) Kunne ikke finne noen naturlig plass denne kunne kobles til, så hvor skal den? Kan ellers nevne at å starte med kortslutting med skrutrekker funker fint, så tror starter er i orden? (men får ikke madammen med på tur når jeg må kortslutte motoren i gang først :( ) Hjelp? Mvh Morten Sitér dette innlegget Link to post
Fergu Svart 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 Den delen av startrele som vender mot blokka har en kontakt (Synes ikke på bildet) som skal kobles mot punktet hvor den løse ledningen kommer i fra Sitér dette innlegget Link to post
Jooey Svart 8.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 Flott, det vil si under der hvor vi ser de 2 røde kablene går inn på innslaget? Sitér dette innlegget Link to post
Fergu Svart 8.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 Kontaktpunktet til venstre Sitér dette innlegget Link to post
Jooey Svart 8.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2014 Flott, takk skal du ha! Da skal jeg prøve det, og se om det hjelper. Mvh Morten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.