Jump to content

Utehavner -Hvalerøyene med vind fra Nord - nordøst

Jomes

Recommended Posts

Hei.

Av en merkelig grunn liker jeg ikke vinden fra Nord - Nordøst. Blei ifjor liggende på singleøya, nøyaktig 1 år siden i morgen. Det blåste opp til 24 s/m, og en av de 3 båtene , gikk ned. Dårlige minner . Heldigvis gjorde vi noen smarte trekk.

Så av respekt for nordavinden, lurer jeg på om noen av dere kan anbefale noen fine utehavner langs hvalerkysten som ligger godt i le for nordavinden ? Skal utpå i morgen, så glemte drafta i båten, så jeg prøver studere kart på nett. Så hvorfor ikke prøve her.

Ligger i havn ved Skjærvika foressten. :)

Redigert av jomes (see edit history)

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

Munken ytterst i,torsneslandet er ideelt for nord-nordøsten. Ligger like ved Kubben som er siste reis tæsseland før man drar over til hvalerøyene mot vest :-) du har også røsholmen hvor du ligger meget tryggt. Ligger tryggt i alt vær der. Ellers har du tordenskioldbukta, men ikke noe sted for unger da det er mye fjell og 0 Strand, men tryggt er det der. Lykke til, se på bl.a Googlemaps, der får du meget god oversikt over mange fine steder for alle typer vindretninger.

Imorra begynner båtferien. Ship og hoi :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...