Jump to content

Johnson 50 hk, Lekkasje ved røs hendel på elektrisk choke

With68

Recommended Posts

Hei

Jeg har en Johnson 50hk som jeg har kjøpt brukt. Tipper rundt 1990 årgang. Den vil ikke gå. Den starter av og til men stopper etter kort tid. Noen sekunder. Når jeg pumper på blæra på bensinslangen kommer det bensin ut ved en rød hendel på det som jeg tror er choken. Jeg har lest meg til at hendelen er for manuell start. Det ser ut som det er en sprekk i denne hendelen og at det er rundt innfestingen av denne bensinen kommer ut. Kan dette være årsaken til at motoren ikke vil gå? At den ikke får bensin da jeg ikke får pumpet opp trykk inn mot motoren?

Håper noen har peiling på dette?

Vennlig hilsen

Hans

En liten oppdatering for den som måtte lese dette. Bytter primeren med en fra en delemotor. Det stoppet lekkasjen. Måtte bytte forgasserne også for at den skulle gå.

Det dukket dessverre opp et nytt problem. Den går ikke i gir. Virker som om det er noe galt nede i undervannshuset. Delemotoren har et større undervannshus og dette ser ikke ut til å passe mot stammen selv om boltfestene ser like ut. Noen som vet om det går å bytte om på disse? Jeg prøvde å demontere det som er ødelagt, men jeg får ikke ut drivakslingen. Mest lyst til å hive hele motoren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...