MoldeSkipper Startet 9.Juli.2014 Del på Facebook Startet 9.Juli.2014 Min tidligere nevnte svigerfar har kjøpt seg Hanto 24" med en innenbords dieselmotor. Nå er han på sjøen og melder om følgende: Da jeg skulle bakk, ville ikke båten gå bakover. Den bare ruset, som om den var i fri, noen den ikke er. Når jeg forsøker å kjøre frem igjen, går den som normalt. Her snakker vi gearkasse, eller? Sitér dette innlegget Hjemmehavn: Fornebu Marina Link to post
Bidevind Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 ...som om den var i fri, noen den ikke er. ... Er du sikker på at gearhendelen på gearkassen virkelig ikke er i fri, og ikke bare tilsynelatende i forhold til gearhendelen "oppe". Kanskje bare en justering av overføringen ? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Sjekk olje på giret muligens lite ... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
ThoGra81 Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Muligens bare finstilling av vaier som er tingen. Uten at jeg kjenner motortypen... Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Type gir? Mekanisk/hydraulisk? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Behøver ikke ære noe galt med gearet. Aksel løs I klemflensen? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
biozide Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 (redigert) Vil du ikke få samme problem fremover hvis akselen er løs i klemflensen? Redigert 9.Juli.2014 av biozide (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Prøv å dra i girhendelen direkte på giret og se Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Mariell Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Vil du ikke få samme problem fremover hvis akselen er løs i klemflensen? Nei, Løs ikke av. Når du går fremover trykker propellen akslen fast I flensen. Når du bakker dras den løs og akslingen går ikke rundt. Hadde fenomenet med en Nidelv 24 for en del år siden. Det sa pang I brygga når vi skulle legge til. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
catano Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Hei. Ikke for å være frekk, men gjør det noe om sviger... forsvinner. Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Lars H. Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Den var ufin! Litt for mange pils i varmen? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MoldeSkipper Svart 9.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Hei. Ikke for å være frekk, men gjør det noe om sviger... forsvinner. Hehe, nei tanken har streifa meg;) Sitér dette innlegget Hjemmehavn: Fornebu Marina Link to post
MoldeSkipper Svart 9.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Hei og takk for alle svar og innspill. De er overbrakt. Sitér dette innlegget Hjemmehavn: Fornebu Marina Link to post
Holmabåten Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Hadde samme problemet men med ett drev da var det bare å skifte gir wire så var problemet løst :) Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Lars, jeg drikker ikke pils. Som skrevet, det var en fleip, noe trådstarter sikker forsto. Mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.