princess32 Startet 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2014 Hei, ser nå på to forskjellige båter. Den ene er en 2004 modell som er i bra stand men som jeg er litt i tvil om sjøegenskaper. Tror denne kan slå en del i motsjø og "ri" i medsjø. Den andre er en 1996 modell som jeg vet har bra sjøegenskaper. Det er jo 8 år forskjell på disse båtene. Er det lurere å kjøpe en båt som er 8 år nyere og heller ta de ulempene det medfører, eller velge en eldre båt. Jeg tenker da på pris tap og å selge båten senere. Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Hvis det kun er ulemper med den nyere båten hadde jeg helt klart valgt den som er 8 år eldre.. Vil tro den har hatt et rimelig høyt pristap allerede. Men jeg har enda til gode å ikke tape penger på båt bortsett fra et par ganger jeg har gått omtrent i 0... Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Her blir jo smaken som baken, noen liker mora, andre liker dattera. Dette er jo tydeligvis to forskjellige båttyper, hver av dem har sikkert både fordeler og ulemper, da må man se på bruken og behovet, er man ofte ute i ruskete vær så bør man jo ha noe som er mere sjøsterkt, er man mere på kaffetur i smult farvannn så kan man legge vekt på andre ting som planløsninger etc! Får man spørre om hvilke to båttyper det gjelder?? Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
princess32 Svart 9.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Tror ikke det er bare er ulemper med den nyere båten. Men tror sjøegenskapene er dårligere. Kjøper ikke en båt for uvær. Men om jeg går fra havn i litt drittvær gidder jeg ikke enda en båt med elendige sjøegenskaper. Båt typene er princess gobbi. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Vet ikke noe om princess men gobbi 345 og 375 er iallefall gode sjøbåter. 315 har jeg ikke kjennskap til men er sikkert samme egenskaper Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Sjøga Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 jeg har en gobbi 315, bra sjøegenskaper med fin v bunn. klar er jo helplaner, så noe slag blir det i motsjø. ellers topp kvalitet på absolutt allt. elektrisk installasjon overgår det meste etter min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Jeg velger som regel den nyeste jeg kan få av de alternativene jeg har. Om det ikke er andre store forskjeller. På min båttype ble det levert suzuki fram til 2005. Mercury fra 06.. Da ble det 2005 modell. Nyeste versjon med suzuki. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.