Jump to content

Kjøpe båt. se på sjøegenskaper eller alder på båt?.

princess32

Recommended Posts

Hei, ser nå på to forskjellige båter. Den ene er en 2004 modell som er i bra stand men som jeg er litt i tvil om sjøegenskaper. Tror denne kan slå en del i motsjø og "ri" i medsjø. Den andre er en 1996 modell som jeg vet har bra sjøegenskaper.

Det er jo 8 år forskjell på disse båtene.

Er det lurere å kjøpe en båt som er 8 år nyere og heller ta de ulempene det medfører, eller velge en eldre båt.

Jeg tenker da på pris tap og å selge båten senere.

Her blir jo smaken som baken, noen liker mora, andre liker dattera. Dette er jo tydeligvis to forskjellige båttyper, hver av dem har sikkert både fordeler og ulemper, da må man se på bruken og behovet, er man ofte ute i ruskete vær så bør man jo ha noe som er mere sjøsterkt, er man mere på kaffetur i smult farvannn så kan man legge vekt på andre ting som planløsninger etc! Får man spørre om hvilke to båttyper det gjelder??

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Jeg velger som regel den nyeste jeg kan få av de alternativene jeg har. Om det ikke er andre store forskjeller.

På min båttype ble det levert suzuki fram til 2005. Mercury fra 06.. Da ble det 2005 modell. Nyeste versjon med suzuki.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...