Jump to content

Daycruser KS 20/21/22 ??

Gran Reserva

Recommended Posts

Har akkurat forlatt kapteinposten på en svær gammel Dorry og kjøpt en gammel daycruser.

Den er kjøpt som 21 fot, og skal vistnok hete KS og være fra slutten av 70-tallet. Mulig en Fredrikstadbygd båt eller noe liknende. Har ikke sett noe tilsvarende, og lurer på om det er noen her på forumet som kjenner noe til denne KS'en. Eventuelle svar gir jo ikke så mye praktisk nytte, men det kunne vært moro å vite litt mer om den...

mvh Runar

Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt

KS båtene ble bygget på Isegran øya i Fredrikstad. Lokalene til gamle erværdige Bjarne Aas båtbyggeri ble overtatt av Knut Synnestvedt (KS) som bygget en del cabin cruisere på 70-80 tallet. Hvorvidt formene ble designet av KS er jeg ikke sikker på, mne jeg tror det da de var litt ulike andre cabin cruisere på den tiden.

:cheers:

Det er en på arbeidsplassen min som har en KS 22. Kjempe sjøbåt, det eneste er att den er tung i "rompa". Lite spillbord der. Her i Nord Norge kan dette fort bli ett problem. Mye høy sjø her.

Men ellers har jeg ikke hørt han klage en eneste gang enda. Han har forresten en VP AQAD 40B. i denne.

Han krysset åpent hav i fjor der det var 6 meter bølger, båten var perfekt. :sailing:

Lykke til. :flag:

• 3 år senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...