Gran Reserva Startet 16.April.2005 Del på Facebook Startet 16.April.2005 Har akkurat forlatt kapteinposten på en svær gammel Dorry og kjøpt en gammel daycruser. Den er kjøpt som 21 fot, og skal vistnok hete KS og være fra slutten av 70-tallet. Mulig en Fredrikstadbygd båt eller noe liknende. Har ikke sett noe tilsvarende, og lurer på om det er noen her på forumet som kjenner noe til denne KS'en. Eventuelle svar gir jo ikke så mye praktisk nytte, men det kunne vært moro å vite litt mer om den... mvh Runar Sitér dette innlegget Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt Link to post
atletico1 Svart 16.April.2005 Del på Facebook Svart 16.April.2005 KS båtene ble bygget på Isegran øya i Fredrikstad. Lokalene til gamle erværdige Bjarne Aas båtbyggeri ble overtatt av Knut Synnestvedt (KS) som bygget en del cabin cruisere på 70-80 tallet. Hvorvidt formene ble designet av KS er jeg ikke sikker på, mne jeg tror det da de var litt ulike andre cabin cruisere på den tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Gran Reserva Svart 16.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2005 Takk for respons. Da vet jeg iallefall hvorfor den heter KS, og at den er fra Fredrikstad. Det skal vistnok være to størrelser av denne; en på 20/21 og en på 22. Sitér dette innlegget Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt Link to post
Hardball Svart 17.April.2005 Del på Facebook Svart 17.April.2005 Det er en på arbeidsplassen min som har en KS 22. Kjempe sjøbåt, det eneste er att den er tung i "rompa". Lite spillbord der. Her i Nord Norge kan dette fort bli ett problem. Mye høy sjø her. Men ellers har jeg ikke hørt han klage en eneste gang enda. Han har forresten en VP AQAD 40B. i denne. Han krysset åpent hav i fjor der det var 6 meter bølger, båten var perfekt. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
roadking67 Svart 17.April.2005 Del på Facebook Svart 17.April.2005 HEI! Har selv en ks22 som jeg har hatt nå i 7 år å er kjempe fornøyd med.Vet ikke så veldig mye om den men hørt at forma er laget et sted på gressvik i nærheten av Fredrikstad,å ble kjøpt opp av Knut Synstvedt. Lykke til med båten.. Sitér dette innlegget Link to post
Gran Reserva Svart 17.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2005 jammen det var jo fint - å få sånne fine tilbakemeldinger. Da er det bare resten av pussen igjen, så blir det vel sjøsetting i løpet av et par uker. Takk skal dere ha, og ha en fin båtsommer. Sitér dette innlegget Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt Link to post
steinar478 Svart 15.Juli.2008 Del på Facebook Svart 15.Juli.2008 har kjøpt meg en ks 20,forsikringen har ikke den i sin liste, men som jeg ser er den bygd i Fredrikstad med mercruser motor og agregat,gleder meg til å få den på vannet Sitér dette innlegget Link to post
fjordplast Svart 11.August.2009 Del på Facebook Svart 11.August.2009 Jeg kom plutselig over litt info/bilder om KS-båtene. Mer info og bilde her: Fredrikstad blad Mer info og bilde her: Fredrikstad blad --cepe Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.