Frissy Startet 9.Juli.2014 Del på Facebook Startet 9.Juli.2014 Hva slags fortøyning er det i gjestehavna på oscarsborg? Hva bør jeg ha med? Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 (redigert) På Oscarsborg er det bøyer eller longside. Trenger ikke anker / dregg. Tau langt nok til å gå til bøya og tilbake er en fordel. (eller en eller annen variant av krok) Gerhard Jeg legger til en link til sattelitt foto Redigert 9.Juli.2014 av Gerhard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 (redigert) Det er longside eller baug/akter inn mot brygge. Ligger du baug/akter inn mot brygge så bruker du utlagt bøye i andre enden. Du trenger dermed kun å ha med deg tau og og fendere. Minst ett tau må være langt nok til å gå fra bøye til nærmeste punkt på båten, gjerne frem og tilbake fra båt - bøye - båt. Redigert 9.Juli.2014 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Frissy Svart 9.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 takker. Da blir det tur i morgen.... Er det greit for unger å bade derfra også? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 (redigert) Ja, det er en liten, men fin strand på Oscarsborg. Den ligger ved dobygget nord-vest i havnen, mot Håøya. Bare følg veien mot klokka rundt havnen, så går du rett på stranda. Redigert 9.Juli.2014 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Ms Fortuna Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Faktisk en enda finere liten sandstrand hvis du fortsetter å gå et par hundre meter til på nordspissen, ved skiftehuset/bryggen. Web cam til havnen kan sees her http://213.52.49.131/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=webcam&pwd=webcam Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Ja, det er helt korrekt, MS Fortuna. Den hadde jeg helt glemt. Den er vel litt eksponert for nordavind, er den ikke...? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Ms Fortuna Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Jeg tar ethvert vindpust med den største glede nå om dagen Popeye70 hehehe Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Supert sted for barna. En liten Tove Jansson utstilling (Mummitrollet) er det der også nå. Barna mine på 4 og 8 stortrives på Oscarsborg Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 11.Juli.2014 Del på Facebook Svart 11.Juli.2014 Våre to jenter på 4 og 8 (i dag, gratulerer!) storkoser seg når vi er på Oscarsborg. Prøv hinderbanen på nordre Kaolmen, og hils på sauene på søndre. Bli med på tunnelvandring og gå på oppdagelsesferd. Det er mye å gjøre! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.