Jump to content

75 Mariner 2-takt lade problem

RonnyB

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Kan dere hjelpe meg med et par problemer?

Har en 75 Mariner 2-takt som jeg ikke finner noe serie nummer på, og vet rett og slett ikke årsmodell.
Noen sier det er en 1989 mod!
Kan dere gi si meg årsmodellen ut fra bildene?

bilde

Så neste spm. Jeg har problemer med ladingen.

Måler batteri før start (12.75 V) og etter start ,måler det 12.65 V, uansett turtall...
Er litt usikker på hva som er galt, og vet rett og slett ikke hva, eller hvor jeg skal måle med multimeter.

Ronny

Ronny Blørstad

90990434

http://www.ksmv.no/historie.htm

Så vidt jeg vet så har Mariner motorer serienummeret 2 steder på motoren. Ett metallskilt eller klistremerke på siden av festebraketten som monters på akterspeilet og ett som er preget inn i en såkalt "frost plugg" av aluminium, lett synlig på blokka ett sted nære toppen av motoren. Sjekk om du finner serienummeret på "frost pluggen". Er viktig å ha det for å få riktig del til motoren din.

<p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55

Hvis du måler rett på batteripolene med multimeteret, vil 12,75 V si at du har et toppladet batteri (og vel så det).

Hvis du måler 12.65 over batteripoler med motoren i gang, er det noe rart ja. Du har ikke noe om bord i båten som trekker mye strøm samtidig? Slå av alle forbrukere, og mål på nytt. Ved fulladet batteri skal multimeter helst vise ca 14,4 Volt når motor går.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...