Jump to content

Syrefast beslag


Fenix

Recommended Posts

Syrefast stål er en legering så boring er ikke noe problem, men husk at hvis du fester det direkte i en aluminiums mast vil det oppstå galvaniske spenninger. Dette synes som hvitt pulver rundt beslagene. Beslaget må isoleres og du bør bruke popnagler av monell legering.

Link to post
Share on other sites

Takk for svar. Men popnagler som jeg har fått i handa hos en seilmaker må vel være OK...?

Nokså sikkert. De delene som jeg har poppet fast til masta, har jeg isolert med masse (Sika. e.l.), det finnes også et spesialprodukt. De popnaglene som har jernspiker fyller jeg hullet etter spikeren med Sika. e.l.

Link to post
Share on other sites

Istedet for dyre flytende preparater kan du også isolere med plast eller teak. Jeg ville ikke tro at en seilmaker selger annet enn moenll nagler. Som nevnt er "trekke spikeren" en joker men ta den biten som blir igjen på utsiden og bruk den som dor og slå ut den piggen som sitter igjen inne i naglen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...