musling430 Svart 13.Juli.2014 Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Har solgt min jeg, det jeg mente med fast rulle hjul er ikke at det ikke går rundt. Se på det bilde du la ut av den manuelle haleren, den har hjulet hengende "løst".det skal det mye mer til før tauet hopper av med den patenten. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 13.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Musling430, så du mener ikke at det fungerer som en fast valse, men at det ikke er leddet i forhold til selve stanga på teinehaleren? Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 13.Juli.2014 Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Ok, skjønner hva du mener nå Musling. I verste fall kan jeg ta blokka fra den manuelle og montere denne der som det ytterste hjulet er montert nå. Litt hjemmesnekring må en vel regne med til denne prisen på haleren Sitér dette innlegget Link to post
musling430 Svart 13.Juli.2014 Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Stemmer, ved bølger eller vind hopper tauet fort av når den ikke vrir seg etter tauretningen. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 13.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 (redigert) Da er jeg med! Å sette på en ekstra talje der burde ikke være noe problem. Eventuelt, som jeg nevnte, å skru på en bøyle foran hjulet (for eksempel laget av en krok av den typen man bruker for å holde vinduer på plass) som kan hektes på og av lett. Det er egentlig sjelden jeg kjøper noe som jeg ikke modifiserer uansett... Redigert 13.Juli.2014 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 13.Juli.2014 Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Nå regner jeg jo med at mine teiner er så fulle av hummer at tauet henger som LIMT til trinsa da Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 13.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Å, søte drømmer... Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 15.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2014 Fikk festet den på treplanken på forrige bilde, med en kraftig aluminiumsvinkel på undersiden, skrudd fast i siden på båten med 6 plateskruer og fire gjennomgangs med store skiver. Var ute og trakk fire vestlandsteiner i går kveld (siden klokka er over midnatt, blir det jo i går...), og trass i noe magert resultat (tre krabber i den ene teina som ikke hadde halvråttent agn, nå har alle fått friskt agn), fungerte iallfall teinehaleren helt utmerket. 17 kilo tunge vestlandsteiner er ganske tungt å trekke manuelt, men ikke noe problem med litt elektrisk hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.