Jump to content

Kan jeg bruke impregnert tre til mothold ved feste av teinehaler?

Mastiff

Recommended Posts

Jeg skal sette teinehaler på en skjærgårdsjeep som ikke akkurat er konstruert for det. Det blir bare å finne et sted på rekka der jeg kan sette den og så bruke gjennomgangsbolter og et langt mothold, kanskje på 30 cm. Braketten ser sånn ut:

264503_3aa4fc_rszd_2.jpeg

Så det er feste til tre bolter (kan selvsagt bore til en ekstra), men det burde uansett være nok til å trekke enkeltteiner på rundt 20 kilo. Haleren skal dra 45 kilo før den slår seg av. Det enkleste ville selvsagt vært å bruke impregnert tre til dette, blir det solid nok? Da kan jeg bare sage det til med stikksag så det passer inn under der. Ellers måtte det være å få til en aluminiumsprofil som fulgte buen på rekka, og det er jo noe mer fiklete. Jeg ser at Maritim har fester til teinehalere for å sette oppi stangholderen på båten, men jeg er redd stangholderen ikke er solid nok til sånt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...