Gomlers Startet 13.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2014 (redigert) Fargekodene på bensin/diesel-kannene er vi vel alle kjent med.. Men er det sånn at diesel f.eks. ikke kan fylles på grønn "blyfri tank", fordi plasten er annerledes - eller er fargekodene bare til for at man ikke skal ta feil kanne. Ser mange sorte tanker har "DIESEL" bokstavene på seg i tillegg - derfor er jeg litt usikker. Vil jo ikke ha plastrester i dieselen, om det er det som skjer hvis man bruker feil kanne. Edit: trykkleif Redigert 13.Juli.2014 av Gomlers (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2014 Aldri hørt at det skulle bety noe hvilken farge plasten har. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2014 Har som vane å ta en liten sniffe på lokket til kanna før jeg fyller. Men 95-98 klarer jeg ikke å skille B-) Ellers bruker jeg kanner på tvers av farge.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.