TimJ Svart 18.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Da har jeg snakket med verkstedet som har sett på båten, dem mener at i tillegg til det åpenbare (rustet motor til power tilt/trim) så sitter de to små sylindrene... Tydeligvis så skjønner ikke jeg helt hvordan dette fungerer... For tiltsylinderen virker og går, med flaks siden motoren er så rusten. Hva er da forskjell på de forskjellige sylinderne? Det er jo en stor i midten, og to små på hver side... Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Det er to trimsylindre som heiser motoren opp den delen den er i vannet og en tiltsylinder som overtar og heiser den ut av vannet. tiltsylinderen presser dessuten motoren ned når man trimmer ned. De to andre bare løfter. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
TimJ Svart 18.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Ok, så man er da avhengig av at begge systemer funker. Får man kjøpt løse trimsylindere eller må man overhale disse? Har ett firma vi bruker til å reparere sylinderne på gravere som jeg kanskje kan høre med om dem fikser biffen. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Jeg vet ikke om det vil funke uten alle fungerende, aldri prøvd. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
TimJ Svart 18.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Ok, leser på nett at det er smal sak å fikse sjøl. bestille repkit til alle tre og ta alle med en gang:-) Så da blir alt på stell;-) Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 18.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Er det forøvrig noe problem å lagre en påhengsmotor liggende?? Må nesten la den ligge mens jeg fikser trim og tilt styret.... Eller må jeg lage meg ett stativ som den kan stå i? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 på 2T så må man passe på at det ikke renner vann fra stammen opp i powerhead hvor det kan bli liggende i veivlagre/sylindre. På 4T må man i tillegg ta hensyn til motorolja, disse har vanligvis en anbefalt side å legges på slik at olja holder seg der den skal Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
TimJ Svart 18.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Ok, hva gjør jeg da? Må nødvendig vis legge den for å fikse tilt/trim... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 hvis den ikke har vært i vann på en stund så er det neppe noe igjen i stammen , så da burde du være ok Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
TimJ Svart 18.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Det er motatt:-) takk for raskt svar:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.