Jump to content

115hk Johnson vro, olje tank eller ikke?


TimJ

Recommended Posts

Da har jeg snakket med verkstedet som har sett på båten, dem mener at i tillegg til det åpenbare (rustet motor til power tilt/trim) så sitter de to små sylindrene...

 

Tydeligvis så skjønner ikke jeg helt hvordan dette fungerer... For tiltsylinderen virker og går, med flaks siden motoren er så rusten.

Hva er da forskjell på de forskjellige sylinderne? Det er jo en stor i midten, og to små på hver side... :confused::confused:

Link to post

på 2T så må man passe på at det ikke renner vann fra stammen opp i powerhead hvor det kan bli liggende i veivlagre/sylindre. På 4T må man i tillegg ta hensyn til motorolja, disse har vanligvis en anbefalt side å legges på slik at olja holder seg der den skal

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...