Skippern10 Svart 14.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2014 Møller bil forhandler vel deler til VW marine motorer? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 14.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2014 Da er turboen byttet forsåvit en enkel jobb som tok litt over en time. Men under den operasjonen oppdaget jeg at sensoren til kjølevannsnivået var sprukket og holt på å falle av. Så må ha en ny slik før jeg får prøvekjørt. Får prøve den lokale folkevognforhandleren om de kan ha en slik. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 16.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 Da fikk jeg ny nivåvakt til kjølevannet fra den lokale folkevognforhandleren. De hadde den ikke på lager men skaffet den på 24t. Giveren ble montert og det var klart for prøvekjøring med ny turbo. Det gikk helt supert motoren dro nå tett opp i 3500RPM og ingen alarmer kom. Så en kan ikke stole helt på disse feilkodene en leser ut. Når ladelufttrykket var galt fordi turboen var gåen sa komputeren at trykkgiveren var gåen. Ja ja nå virker i alle fall alt som det skall. Takk for alle råd og tips i denne saken. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 Bra det ordnet seg! Bare pass på å " kjøre" motoren litt hardt etter lengre tids tomgangskjøring! Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 16.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 Ja får gjøre det. Skal nå forsøke å åpne den gamle turboen for å se om det kan være noe å gjøre med den. Den er jo trossalt ikke kjørt mer en 160t. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 17.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Noen som vet hvor en skal koble seg inn på en slik motor for å hente ut varmtvann til en defroster? Sitér dette innlegget Link to post
Frode NeergÃ¥rd Svart 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Sløyfe fra utgang bak på toppen, inn på defroster, ut derifra og inn mot vannpumpe/termostat på blokk. Dette såfremt det er tilsvarende som når motoren ikke er marinisert ;) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 17.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 OK får studere det i kveld. Det er to rørstusser som er plugget på et kjølevannsrør bak på motoren men da begge kommer fra samme rør med et par cm avstand antar jeg disse må være tin noe annet hva det nu en måtte være. Sitér dette innlegget Link to post
Arvor215VW100hk Svart 17.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2017 For info dersom noen skulle trenge det.. Defrosteren kan man koble på de to stussene bak på motoren. Jeg har min koblet der, og med en liten elektrisk sirkulasjonspumpe fungerer det utmerket? Sitér dette innlegget Link to post
Gekr Svart 3.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2021 (redigert) Jeg har samme feil med at turtallet reduseres og glødelampa begynner å blinke. Hvor finner jeg diagnosekontakten på VW Marine TDI 120-5? Redigert 3.Mars.2021 av Gekr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 3.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2021 Hvis du har det grå panelet du ser rett over Greenline merket så er kontakten under dekselet som er festet med to umbrakoskruer. Sitér dette innlegget Link to post
Gekr Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 (redigert) Tusen takk for svar, men jeg har ikke et slikt panel på min Arvor 215. Her er et bilde av førerplassen. er det noe her som kan skjule en diagnosekontakt? Redigert 8.Mars.2021 av Gekr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 9.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2021 (redigert) Gekr skrev for 20 timer siden: Tusen takk for svar, men jeg har ikke et slikt panel på min Arvor 215. Her er et bilde av førerplassen. er det noe her som kan skjule en diagnosekontakt? Ett skudd i blinde! Kan kontakten sitte på EDC boksen ett sted, feks. Inne i den... Redigert 9.Mars.2021 av Tore B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.