Jump to content

Hvilken båt er dette? Hva kan den være verd?

Ben.

Recommended Posts

Hei!

Jeg har ingen stor greie på båter så derfor håper jeg at kanskje noen her kan hjelpe meg.

Har en båt som har stått ubrukt i et naust i ca 15 år, den ble arvet av en gammel mann som kjøpte den ny mot slutten av 80-tallet. Har lett rundt på båten etter informasjon, men ikke funnet noe. Det blir synset til at det kan være en Vidskun eller Rana.

Har målt den grovt og den er ca 15.5 fot lang og ca 6 bred.

Jeg har ingen anelse om hva båten kan være verd, men jeg vil selge den. Noen som vet sånn ca pris jeg burde prøve meg på? Jeg ønsker å kjøpe en mindre og lettere båt som lett kan dras opp på land. Denne er tung å hanskes med alene.

Båten er i god stand.

Håper på svar.

bilde

bilde

bilde

Redigert av Ben. (see edit history)

Takk for svar. Du har rett ibizafan, en som kjente tidligere eier var helt sikker på at det er Sigerfjord.

Søringen: Ja båten er veldig Stabil og god.

Motorene er i god stand, men jeg mangler den originale motorkoblingen for bensin til Mercury. Virker som de har gjort endringer siden denne motoren ble produsert, for jeg kjøpte en ny mercurykobling men den sitter ikke særlig godt på for det er tydelig at klipsfestet er anderledes. Noen her som har erfaring rundt det? Hvor kan man eventuelt få tak i en gammel kobling som passer?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...