sjøvant Startet 14.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2014 Som overskriften sier så lurer jeg på om folket her inne har noen gode tips til hva man bruker for å få bort det hvite på vinduet på båtkalesjen ?????? Har sett at noen annbefaler det og noen andre noe annet så flott om noen har et godt produkt å annbefale Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 14.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2014 Har brukt vaselinolje med OK resultat. Men har vinduene først blitt hvite er det dessverre bare snakk om tid før de blir hvite igjen, på tross av alskens behandlinger.. Sitér dette innlegget Link to post
abella Svart 15.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2014 har ved flere anledninger anbefalt å prøve TANNKREM, smør kremen utover med en klut eller tørkepapir sammen med litt vann,gni der det den er mest kvit,tror at det kommer av saltvann, spyl godt av, dette har eg brukt på mine plastvinduer i kalesjen, og dei er som nye, prøv , og gi en tilbakemelding om det virker hos deg og, Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 15.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2014 http://www.meguiars.com/en/automotive/products/g12310-plastx-clear-plastic-cleaner-polish/ruk Bruk Plast-X, den er fantastisk. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Jens Svart 15.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2014 Råd ifra kalesjemaker Meyer, bruk sitronrense spray. Sitér dette innlegget Link to post
mjøskanten Svart 15.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2014 Skjønner ikke helt hva du mener med at vinduene er hvite? Kanskje det er fordi jeg har båt på Mjøsa. Og der er det ikke salt. Men i hvertfall kan jeg anbefale å "polere" vinduene med meguiars pure wax #56. Denne funker kjempe bra til å fjerne møkk og dritt fra vinduene :) Her er mine etter en runde med gnukking :) Den nederste ruta er selvfølgelig ikke rengjort Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2014 http://www.meguiars.com/en/automotive/products/g12310-plastx-clear-plastic-cleaner-polish/ruk Bruk Plast-X, den er fantastisk. Som arkmarin sier: Bruk Plast-X, den er fantastisk. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
glalaks Svart 15.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2014 Det kommer an på om de er hvite av vasking i Varmtvann eller hvite av salt og skit... Det første er ikke vaskbart. Mine er hvite og umulige.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Lars H. Svart 15.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2014 Har du forsøkt med Plast-X glalaks? Den har en svak slipende og polerende effekt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
glalaks Svart 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 Nei, men har prøvd det meste annet jeg fikk tips om. Har igrunn gitt opp det prosjektet. Ser ikke så ofte ut der uansett;) Prøvde til slutt sandpapir. De ble litt glattere, men fortsatt ikke gjennomsiktig.. Så nå får de bare være sånn til det blir ny kalesje.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Mariell Svart 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 Råd ifra kalesjemaker Meyer, bruk sitronrense spray. Hadde noen taperester på det ene vinduet. Brukte Sitronspray for å fjerne limrestene, der ble det reint. endte med at jeg brukte sitronspray på alle kalesjeinduene. Dette var møkk, salt og eksos. Kanskje ikke helt det som er problemet il TS. men verdt ett forsøk. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
sjøvant Svart 17.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 (redigert) For meg virker det som det er komt inpregnering på vinduet som er tørket derfor jeg spør etter gode råd om slikt kan fjernes med noe middel ????? Har ikke prøvt Plast-X enda Lars H. Redigert 17.Juli.2014 av sjøvant (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Der har du det ja... Impregneringen, en klassiker. Vaselinolje tar de melkehvite flekkene. Som med det meste gjelder det å begynne med det mest skånsomme produktet og spare på de sterke midlene når alt håp er ute. Sitér dette innlegget Link to post
sjøvant Svart 17.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Takker for svar da går jeg for vaselinolje Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Plastvinduer som har blitt ugjennomsiktige eller hvite er hinsides redning. Da hjelper hverken Plast-X, tannkrem eller annet, skifting av vindu er eneste løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Det er vel snakk om hvor hvite og hvor mye du ser gjennom vinduene før de må byttes? Jeg har opp gjennom årene klart å få ganske så bedritne vinduer klare igjen, men har også måttet bite i det sure eplet og fått sydd inn nye vinduer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.