Jump to content

SterlingPropuls: noen som har erfart kortslutning?

nordan family 27

Recommended Posts

Skulle reise videre i dag, men oppdaget at startbanken var helt flat. Ser ut som SterlingPropuls har kortsluttet batteriet da den nok har vært varm. Men ikke med altfor stor strøm, da den ikke er brent. Spenningen steg litt når jeg koblet den fra.

Jeg har to slike på forbruksbanken, og lurer på om jeg skal la dem stå eller ikke. Får ikke sving på batteriet herfra, så nytt batteri blir levert på nærmeste brygge, selvom jeg sikkert hadde fått sving på det gamle via lang recon prosess på avansert lader. Men cetek og aggregat pusher ikke inn strøm av betydning, heller ikke motorene.

Men er det andre som har erfart noe lignende? Hvis flere har erfart noe slikt tror jeg at jeg skrur av de som sitter på den andre banken - de var jo ment å forlenge levetiden, ikke forkorte den. Batteriet som går ut i dag er fra 2010, hvilket er litt kort synes jeg for et 220ah batteri

bilde

Nå fikk du den ikke av meg, men siden det er noe fra Sterling som også jeg selger både regelmessig og siden mange år har jeg undersøkt litt.

Verken jeg eller Sterling har sett en PP med en slik skade som du beskriver her.

Teknikeren på telefon var minst like overasket som jeg, sender hilsen og sa at det ville være meget interessert å få tak i den for å undersøke nærmere.

Så, hvis du er sikker på at det er denne enheten som feiler burde du helst reklamere hos selgeren med denne henvisningen.

:seeya:
Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Hei Jørg - det stemmer at den ikke kommer fra deg, du var utsolgt så jeg kjøpte på Seatronic tror jeg det var. Må sjekke kvitteringen. Spenningen steg umiddelbart når jeg koblet den fra, og den ser tydelig "varm" ut, samt at noe er løst inni boksen. Men du kjenner jo meg - strøm er ikke min sterke side....

Jeg får vel sende den inn og se hva som skjer. Foreløpig har jeg igjen to slike som står på den andre batteribanken.

Noe som er løst inne i boksen, ja vel.
Da er Sterling sikkert enda mer interessert i den.

Jeg kunne nå bare spekulere hva det er, men det er kanskje beroligende for deg at eksakt disse Pulsere blir solgt av 2 produsenter under forskjellige betegnelser og siden over ti år.

Vanligvis pleier det bare å virke som den skal.

:seeya:
Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...