Jump to content

Hærverk på båten i Nyhavn

Tom Rør

Recommended Posts

DA vi kom hjem etter å ha vært ute å spist, fikk vi et lite hyggelig syn. Den ene sideruten på babord side var pulverisert.

Vi fant rester av Stein på dollbordet, og på dekket på seilbåten ved siden av oss.

bilde

bilde

Måtte legge gaffatape på inn og utsiden, for å hindre at ruta kollapser helt. Det må sannsynligvis ha vært noen som har kastet Stein fra andre siden av kanalen, da skaden er på den siden som vender bort fra veien, som er på styrbord side. Har meldt skaden til forsikringsselskapet, men må snakke med Saksbehandler i morgen, for å bekrefte om dette må anmeldes til politiet. Vi skulle egentlig dra videre i morgen, men det avhenger av hva forsikringsselskapet sier.

Fy f... Hva er det som går av folk? Fatter ikke hva som foregår i hue på pøbler som driver med herverk.

Kanskje like greit at du ikke så og fikk tak i vandalene som gjorde dette tenker jeg...

Er dette den bakre delen av øvre vindu? Tipper Princess greit skaffer deg en rute via sine underleverandører. Mener å ha lest på YBW forumet om folk med nyere P som har fått tak i ruter og dører etter innbrudd.

I så fall en stor fordel med ha en nyere båt av en stor produsent som fortsatt lever i beste velgående..

Lykke til videre med turen og fiks av båten :-)

Mvh. SAP

Huff da Tom. Forb. ergelig selvfølgelig. Er du avhengig av å få satt inn ny før du går videre?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Håper dette går bra og at det ikke ødelegger ferien nevneverdig.

Minner meg om, og minner dere om en post ifjor fra meg, leid båt, var i Strømstad da jeg hadde lagt båten helt innerst, så langt inn man kommer. Ante fred og ingen fare. Da vi sto opp dagen etter hade vi ikke et tau iland. Noen på vei hjem fra byen hadde tatt av alle fortøyninger. Heldigvis ble vi blåst rett mot brygga der vi lå. Fortøyer ikke slik lenger nå.

Lykke til med gode ønsker om en rask fix.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Jeg har tapet på begge sider, så jeg mener det er forsvarlig å gå videre sånn som den er. Ønsker jobben utført når jeg kommer hjem, da jeg ikke vil ha noe opphold i ferien. Gidder ikke å la dette ødelegge en knallferie så langt, men med ti lapper i egenandel, så blir jeg jo ørlitegrann forbanna :-(

Redigert av Tom Rør (see edit history)

Det var synd Tom, håper du klarer som du sier å ikke la det ødelegge den herlige turen deres. Når jeg ligger sånne steder har jeg alltid vært redd for å få ølbokser og sneiper ombord men noe sånt hadde jeg aldri venta

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Øv øv og øv. Jeg beklager naturligvis på mine landsmænds vegne. Meget trist og jeg håber ikke det forstyrrer ferien.

Men Nyhavn er et sted der tiltrækker uromagere. Jeg har kun overnattet der en gang men da vågnede jeg ved at der stod en patologisk beruset person på dækket klokken 0330 og urinerede. Bagefter ville han hoppe i kanalen og det tog jeg og to venner et kvarter at få han væk fra båden. Utrivelig oplevelse!

Ja, det med stenresterne er jo sigende. Jeg tænker bare: At ramme en rude fra den anden side af kanalen såpas hårdt at den går i stykker? Måske er det muligt.

Indbrudsforsøg måske? Ville også forklare hvorfor det var på ydersiden? Men det forklarer jo ikke stenresterne på nabobåden.

Nå, men det er jo ikke vigtigt at spekulere på nu. Vejret bliver fantastisk i de næste dage, så det er bare om at nyde det! Hornbæk havn har jo i øvrigt nok Danmarks bedste sandstrand ret ved siden af havnen (vestfor). Måske vil en badedag udvaske mindet om en trist oplevelse i København?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...