Jump to content

scand 550 med fast tank, bensinblære blir flat

kiresp

Recommended Posts

Hei

mitt første innlegg her.

problemstilling.

har en scand 550 med en Evinrude 140 hk 86 mod.denne har en fast tank foran styrekonsoll.var ute og kjørte på søndag og da kjørte vi ca 3 vanlige mil i masjfart 25-30 knop.gikk som en drøm.da vi skulle hjem igjen gikk det fint lenge men etter en stund begynte den og gå dårligere.da ser jeg att blæra er flat.stopper lar den stå litt blæra blåser seg opp igjen og båten går bra en stund før blæra igjen blir flat.

dette har jeg gjort.byttet bensinslange hele veien med ny slang.sjekket lufting på bensinlokket i tanken.satt på ny blære.

har en ekstra lufting med en grøvre slange som går til en slags lufteventil bak på siden på båten.denne var vist tett da båten var på service i våres.kan vel ikke tettes så fort.båten går fint på tomgang og ingen ulåt da den gikk.

ps:er ikke noen ekspert på båter så beklager hvis jeg forklarer meg dårlig.

espen

Hadde problem med dette tidligere. for å eliminere hva det var, hadde jeg en med som satt og fulgte med når blæren begynte å klemmes sammen. Han åpnet da lokket på tanken og problemet forsvant. Prøvde dette med 1/2 tank for å unngå for mye griseri. Blåste gjennom lufting etterpå og problemet var vekk :) Lykke til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...