kiresp Startet 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2014 Hei mitt første innlegg her. problemstilling. har en scand 550 med en Evinrude 140 hk 86 mod.denne har en fast tank foran styrekonsoll.var ute og kjørte på søndag og da kjørte vi ca 3 vanlige mil i masjfart 25-30 knop.gikk som en drøm.da vi skulle hjem igjen gikk det fint lenge men etter en stund begynte den og gå dårligere.da ser jeg att blæra er flat.stopper lar den stå litt blæra blåser seg opp igjen og båten går bra en stund før blæra igjen blir flat. dette har jeg gjort.byttet bensinslange hele veien med ny slang.sjekket lufting på bensinlokket i tanken.satt på ny blære. har en ekstra lufting med en grøvre slange som går til en slags lufteventil bak på siden på båten.denne var vist tett da båten var på service i våres.kan vel ikke tettes så fort.båten går fint på tomgang og ingen ulåt da den gikk. ps:er ikke noen ekspert på båter så beklager hvis jeg forklarer meg dårlig. espen Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 For dårlig lufting til tanken eller snevret slange mellom tank og blære. ekstra lufting med en grøvre slange som går til en slags lufteventil bak på siden på båten.denne var vist tett da båten var på service i våres.kan vel ikke tettes så fort. Har du sjekket ventilen ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
kiresp Svart 16.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 har ikke sett på den nå men skal tilbake til campingen der båten står til helga.tenkte det var lurt og få tips til da.ta med kompressor og blåse ren lufteslange for og se om det blir bedre. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 (redigert) kan også være slangen inni tanken, her er det ofte en sil som kan gro igjen er det lufteslangen så hjelper det å åpne tanklokket Redigert 16.Juli.2014 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
kiresp Svart 16.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 Legger det i bunken med ting og sjekke i helgen. Sitér dette innlegget Link to post
kiresp Svart 17.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Dumt spørsmål men siden det er ekstra lufting av tanken skal luftskruen på bensinlokket stå oppe og Sitér dette innlegget Link to post
Jarsør Svart 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Hadde problem med dette tidligere. for å eliminere hva det var, hadde jeg en med som satt og fulgte med når blæren begynte å klemmes sammen. Han åpnet da lokket på tanken og problemet forsvant. Prøvde dette med 1/2 tank for å unngå for mye griseri. Blåste gjennom lufting etterpå og problemet var vekk :) Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
kiresp Svart 17.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Takker for tips.tydlig att det er luftinga som er problem her. Sitér dette innlegget Link to post
kiresp Svart 19.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 Nå er det ny lufting og problemet er der fremddeles.blærA blir flat etter ca 1 min med gasspådrag.kan d være blæra?kan jeg prøve uten den eller kan noe ryke da. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 da er det blæra - eller et sted mellom blære og tank Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
kiresp Svart 19.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 Kan det være vannutskiller filter.prøvde uten blære og problemet var der enda. Sitér dette innlegget Link to post
kiresp Svart 19.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 Kobbla vekk vannutskiller filter og da funka det.hmmm.rart Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 bytt filterinnsats Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
kiresp Svart 19.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 Ja må være noe med den.bytta selve filteret men kan d være de koblingene oppå som er tette osv.funker vertfall nå.tusen takk for svar . Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 Blir blæra flat, må det være dårlig tilgang og vakuum et sted før den. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 For tynn slange eller feil på skjøter , evt knekk underveis Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.