Jump to content

Problem med MD17D?


Philonica III

Recommended Posts

Hei!

Føler at noe bør gjøres men hva? Ser i trykkvanstanken at noe av kjølevannet forsvinner etter en heldags fisketur, Ca.3-4 dl. Det ryker noe grått ikke blått. Det er ikke så mye røk at det blir liggende lenge på havflata. Ser kun at det kommer ut med kjølevannet under badeplattformen. Bruker ikke olje og det er heller ikke vann i olja, ivertfall ikke synlig. Gode råd? :confused:

Reidar

Link to post
Share on other sites

Har du etterfylt? Vannstand i ekspansjonstank er jo avhengig av temperatur på motor.

 

Det er vel mulig at kjølevann forsvinner direkte ut i eksosen via en liten lekkasje i toppakningen slik at du ikke får olje i vann/vann i olje, men jeg ville begynt med å gå litt vitenskapelig til verks og sjekke reelt forbruk - ved f.eks. å merke vannstand i ekspansjonstank ved helt kald motor og så sjekke hvor mye denne evt. har endret seg når motor er helt kald igjen.

Link to post
Share on other sites

Hvis du har dobbel impellerpumpe er det der problemet ligger. Hvis det lekker i simmerringene mellom ferskvanns- og saltvannspumpen, vil saltvannspumpen "trekke ut" ferskvannet. Jeg hadde dette problemet på min Nidelv 24. Alle forsøk på å utbedre det feilet, skifte av aksling, simmerringer etc. var til ingen nytte. Så jeg satte en elektrisk pumpe på ferskvannskretsen. Da ga det seg. Minuset var den ene gangen hovedsikringen røk, og ferskvannet ikke sirkulerte ... men det er en annen historie.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...