Happy trip Startet 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2014 Starteren har vært i saltvann og må byttes. Skal ikke den sitte med tre bolter? Jeg har funnet to og løsnet de, men den tredje finner jeg ikke. Jeg har brukt kamera med bøyelig arm, men ingen bolt? Er det noen som vet hvordan eller kjenner noen som vet? Hvis det er noen som vil hjelpe eller kjenner noen som har gjort dette før er det bare å ta kontakt?(mekaniker er visst vanskelig å få tak i om dagen?) Båten ligger på hurum. Tips mottas med stoor takk? familien venter og venter på at båten skal bli ferieklar, men ferie i båthavna er jo ferie det også☀️? Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 På min var det to foran og to bak. Selv etter en boks med wd40 brukte jeg to timer på å løsne den... Ny starter ble festet med bare de to foran. Sitér dette innlegget Link to post
Happy trip Svart 16.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 Da skal jeg lete der? Satt de vanskelig til? Hvordan fikk du entret den? Jeg tror jeg på grunn av liten plass må føre den inn fra foran på motoren. Den veier jo noen kilo, så med liten mulighet til å holde den kan det bli en liten utfordring. Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 Måtte føle meg frem med henda og jobbe i blinde:-D Mmen min er en 470, rekke 4... Skal om jeg har et bilde men mener å huske de satt kl 12 og kl 6 . Trangt som pokker baki der... Slager og brekkjern med forsiktig hånd hvis du skjønner Sitér dette innlegget Link to post
ollebolle2 Svart 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 (redigert) Hadde 4 forlengere slik at jeg kom til foran motor på min 7.3L. Er trangt men går greit. Ser en nevner 4 skruer men min 2002 mod hadde bare 3. Redigert 16.Juli.2014 av ollebolle2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
princess32 Svart 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 Hei kan kanskje hjelpe deg. Er maskinist og bor ikke langt unna. Har du maskinummer og fabrikat?. Skal ikke koste mye dette. Send meg IM vis du er interisert? Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 Gå inn på boatinfo.no og søk opp motoren der så ser du i manualen. Tips jeg fikk ang min. Byttet selv, men det var veldig trangt og man blir fort usikker når man gjør det første gangen... Tipper jeg klarer det på 30 min neste gang:-D lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Happy trip Svart 16.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 Takker for alle tips? Nå er starteren ute, men fy for en jobb! Jeg brukte kamera og en meter med forlengede på skralla, rene finkirurgien? Da bærer det inn på Triconor å henter en byttestarter i morgen tidlig. Så får vi håpe det går raskere å sette den inn. Nå vet jeg hvor skruene er i det minste. Det tok meg ca 8 timer å få løsnet de 3 skruene som satt på min motor(2000mod) Takker for tilbud om hjelp, men nå er jeg optimistisk på morgendagen. Men vi får se.....? Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 16.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2014 Så bra! Alt er lettere når man vet hva man skal:-D Lykke til i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Legg gjerne ut bilder også så kan andre dra nytte av erfaringen din. Sitér dette innlegget Link to post
Happy trip Svart 18.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Bilder blir nok vanskelig, for her var det trangt. Men er det noen som trenger tips, er det bare å ta kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Jeg kjøpte starter hos Mekonomen til vår 7,3 for noen år siden. Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.