Jump to content

Lading av nettbrett og mobiltelefon i båt

Gomlers

Recommended Posts

Bare til oppl:

Har brukt den lille doble USB Biltema strømforsyningen som plugges inn i sigarettenner uttak i bil i rundt et år og den har fungert utmerket uten registrerbar varmeutvikling.

Kjøpte og en nokså lik sak på Elkjøp singel USB + kabel "merket" HAMA på Elkjøp og den var vel dønn lik.

Biltema sin doble - de har og en singel lik HAMA sin - all made in Utopia I guess.

bilde

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Den omformeren atamon linker til og som jeg også har, dukker opp med forskjellig navn. På min står det CPT, på sidene til dx.com står det Jtron nå, og på din er navnet fjernet på bildet!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Er det en DC/DC omformer, skal det ikke bli mye varme, men hadde det sittet kun en lineær regulator Ic (MC7805) pluss to små kondensatorer, måtte det kjølefinne til for å lede vekk varmen. Med 3A ville det gått bort 21W i varme!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg mener å oppleve at disse usb dingsene har ganske varierende ladekapasitet i praksis. Ifølge spesifikasjonene ser det ut som om de fleste leverer 1A, noen leverer 2A. De doble kan levere 2A, men ikke hvis man bruker begge utgangene. Er det noen som har funnet noen som kan levere mer strøm?

Lars H., er det riktig å si at hvis man putter en slik usb lader inn i en litt sliten sigaretttennersokkel som er koblet opp med tynne ledninger så er effekten laderen kan levere betydelig lavere enn teoretisk max effekt?

er det riktig å si at hvis man putter en slik usb lader inn i en litt sliten sigaretttennersokkel som er koblet opp med tynne ledninger så er effekten laderen kan levere betydelig lavere enn teoretisk max effekt?

Dersom selve sigarettennersokkelen er koblet mot batteriet med "sytråd" får man et spenningsfall der slik at spenningen kanskje ligger nærmere 10V enn 12.5V. Jeg må vel innrømme at jeg ikke har helt peiling på hvordan DC-DC-omformerene fungerer, men generelt sett har jeg fått forståelse for at de fleste av disse dingsene takler det meste av innspenning - så antageligvis har ikke det noe særlig betydning, omformeren vil trekke mer strøm og fortsatt levere 5V.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...