Jump to content

Hva om noen tjuvtrekker og setter teina igjen for grunt?

Mastiff

Recommended Posts

Jeg har etter tre dager mistet en av fire nye vestlandsteiner. :nonod: Jeg har vært ute for tjuvtrekk før, men ikke direkte tyveri av teiner! Så lurer jeg på noe: Hva om de har satt den ut igjen et annet sted, og for grunt? Hvis den da blir funnet av Kystvakten, får jeg forelegget/skylden uansett, eller hører de på fornuft? Vanligvis skal jo påtalemyndigheten ha bevisbyrden, men det virker som om det er omvendt bevisbyrde her. Kan det stemme, og er det egentlig i samsvar med høyere rett?

Og selvfølgelig er teinene satt slik at de ikke ligger midt i leia der det er normalt å gå med båt? Slik at kanskje noen har dratt dem med en propell i skumringen. Eller dratt dem opp/fjernet dem før noen gikk på dem. Dermed forhindret fare for liv og eiendom. Bare spør siden vi ser nå på denne tiden ser endel tankeløse plasseringer midt i trangeste punkt i fjorder og like ved broer og slikt...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Jeg syns også de ligger godt. :wink: Jeg har fisket der i 15 år, aldri fått stjålet en eneste teine før! Det har nok vært en del tjuvtrekking iblant, og det var iallfall det under hummerfisket i høst. Men denne gangen gikk de for langt. Får lyst til å sette et overvåkningskamera på heia der, eller bruke drone med påmontert hagle! :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...