Mastiff Startet 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2014 Jeg har etter tre dager mistet en av fire nye vestlandsteiner. Jeg har vært ute for tjuvtrekk før, men ikke direkte tyveri av teiner! Så lurer jeg på noe: Hva om de har satt den ut igjen et annet sted, og for grunt? Hvis den da blir funnet av Kystvakten, får jeg forelegget/skylden uansett, eller hører de på fornuft? Vanligvis skal jo påtalemyndigheten ha bevisbyrden, men det virker som om det er omvendt bevisbyrde her. Kan det stemme, og er det egentlig i samsvar med høyere rett? Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 -tror du vil få et forklaringsproblem... Jeg ville meldt teinene som tapt/stjålet - det vil styrke din sak om de senere bir funnet på grunt vann. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 17.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Takk for tipset! Jeg har nå sendt en mail til politiet. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Og selvfølgelig er teinene satt slik at de ikke ligger midt i leia der det er normalt å gå med båt? Slik at kanskje noen har dratt dem med en propell i skumringen. Eller dratt dem opp/fjernet dem før noen gikk på dem. Dermed forhindret fare for liv og eiendom. Bare spør siden vi ser nå på denne tiden ser endel tankeløse plasseringer midt i trangeste punkt i fjorder og like ved broer og slikt... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Mastiff Svart 17.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 (redigert) Kjetil1, den som forsvant, er den med ring rundt. Hvis noen gikk så langt inne i skumringen i høy fart, er det vel heller promillekontroll eller en omgang juling som er det riktige virkemiddelet... Redigert 17.Juli.2014 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Ja de ligger jo meget bra. Det var ingen kritikk, bare et spørsmål. Ved slik tyvtrekking er det jo fristende med umerket tau rett i land... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Mastiff Svart 17.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Jeg syns også de ligger godt. Jeg har fisket der i 15 år, aldri fått stjålet en eneste teine før! Det har nok vært en del tjuvtrekking iblant, og det var iallfall det under hummerfisket i høst. Men denne gangen gikk de for langt. Får lyst til å sette et overvåkningskamera på heia der, eller bruke drone med påmontert hagle! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.