Jump to content

Topp 10 hamner Florø-Haugesund med seglbåt

Upnorth

Recommended Posts

Hardbakke i Solund, Hernar, Strusshamn på Askøy, Bergen by, Fjelbergsund, Våge på Tysnes, Fitjarøyane + Brandasund, Bekkjarvik, Austevoll, Rubbestadneset og Røvær (hit har jeg aldri klart å komme meg ut) :yesnod:

Enig med mange av forslagene til Bergen her ja! Men ville presset inn ett besøk til Rosendal. En perle i sommerværet, og med mye å oppleve (Baroniet, tur på skålafjellet, steinparken, snilstveitøy etc...) Å ta turen gjennom alverstraumen anbefales også sammen med slusene i lindås.

Rosendal:

bilde

Baroniet i rosendal:

bilde

Alverstraumen:

bilde

Uansett hva du velger så er det en flott reise sjøveien! God tur ;)

Enig med mange av forslagene til Bergen her ja! Men ville presset inn ett besøk til Rosendal. En perle i sommerværet, og med mye å oppleve (Baroniet, tur på skålafjellet, steinparken, snilstveitøy etc...) Å ta turen gjennom alverstraumen anbefales også sammen med slusene i lindås.

Enig i at Rosendal er vel verdt et besøk, her et bilde fra Pinsen

bilde

Upnorth ba kun om 10 stk havner og da blir det vanskelig å velge. Jeg vil også ta med Bulandet/Værlandet og Svanøy. Om du skal gå Alverstraumen er Området ved Feste eller Kilstraumen også fine alternativer.

Har tilbrakt helgen i Godøysund, etter at hotellet ble stengt er dette en fantastisk "uthavn" med gode kaier. En kort jolletur unna er Våge på Tysnes, god gjestehavn med diesel, butikk, pub / cafe. Slenger med ett par bilder.

Slenger meg på anbefalingen om Alverstraumen, og en tur gjennom slusene er flott. Da har man jo Lindås Brygge med god havn.bilde

Redigert av Båtsjuk (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...