Upnorth Startet 17.Juli.2014 Del på Facebook Startet 17.Juli.2014 Håper de som er kjent på strekninga Florø - Haugesund kan tipse oss om dei beste hamnene å besøke i løpet av ein 14 dagers segltur. Gjerne med muligheiter for fjelltur og opplevelsar på sida av båtlivet. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Hardbakke i Solund, Hernar, Strusshamn på Askøy, Bergen by, Fjelbergsund, Våge på Tysnes, Fitjarøyane + Brandasund, Bekkjarvik, Austevoll, Rubbestadneset og Røvær (hit har jeg aldri klart å komme meg ut) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Vi skal samme strekning, men motsatt vei. Tar ut i morgen fra Stavanger. Ikke kjent nord for Bergen, så leser denne tråden med interesse :-) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Bergen Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Korreksjon, skrev Rubbestadneset, men tenkte på Husnes (begge steder er kjent for industri, og mulig det også et fint på Rubbestanneset) :-) Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 18.Juli.2014 Del på Facebook Svart 18.Juli.2014 Ligger nå i Sagvågen, og det var ikke det helt store... Tips for videre ferd nordover? Vi tenkte på Fitjar i morgen Sitér dette innlegget Link to post
gixen Svart 18.Juli.2014 Del på Facebook Svart 18.Juli.2014 Ligger nå i Sagvågen, og det var ikke det helt store... Tips for videre ferd nordover? Vi tenkte på Fitjar i morgen Foreslår Bekkjarvik. Fint sted. Vil du lenger ut kan du prøve Brandasund. Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 18.Juli.2014 Del på Facebook Svart 18.Juli.2014 Foreslår Bekkjarvik. Fint sted. Vil du lenger ut kan du prøve Brandasund. Takk, så Fitjar er ikke noe å få med seg? Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 18.Juli.2014 Del på Facebook Svart 18.Juli.2014 Hardbakke i Solund, Hernar, Strusshamn på Askøy, Bergen by, Fjelbergsund, Våge på Tysnes, Fitjarøyane + Brandasund, Bekkjarvik, Austevoll, Rubbestadneset og Røvær (hit har jeg aldri klart å komme meg ut) Enig med mange av forslagene til Bergen her ja! Men ville presset inn ett besøk til Rosendal. En perle i sommerværet, og med mye å oppleve (Baroniet, tur på skålafjellet, steinparken, snilstveitøy etc...) Å ta turen gjennom alverstraumen anbefales også sammen med slusene i lindås. Rosendal: Baroniet i rosendal: Alverstraumen: Uansett hva du velger så er det en flott reise sjøveien! God tur ;) Sitér dette innlegget Link to post
gixen Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Takk, så Fitjar er ikke noe å få med seg? Det kan blåse mye der, så jeg liker Bekkkarvik bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Nord-Huglo er verd eit besøk. Koseleg og flott plass, med liten butikk og noko så spesielt som eit omnmuseum. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Bergen Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Det beste med Fitjar er uthavner https://baatplassen.no/i/topic/81928-fitjar-pilapollen/ Om det er gjestehavn du er på jakt etter er jeg enig i at Bekkjarvik er et bedre alternativ en Fitjar. Men Fitjar har vel fortsatt gratis havn, butikk,bunkers og hotell? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Enig med mange av forslagene til Bergen her ja! Men ville presset inn ett besøk til Rosendal. En perle i sommerværet, og med mye å oppleve (Baroniet, tur på skålafjellet, steinparken, snilstveitøy etc...) Å ta turen gjennom alverstraumen anbefales også sammen med slusene i lindås. Enig i at Rosendal er vel verdt et besøk, her et bilde fra Pinsen Upnorth ba kun om 10 stk havner og da blir det vanskelig å velge. Jeg vil også ta med Bulandet/Værlandet og Svanøy. Om du skal gå Alverstraumen er Området ved Feste eller Kilstraumen også fine alternativer. Sitér dette innlegget Link to post
Båtsjuk Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 (redigert) Har tilbrakt helgen i Godøysund, etter at hotellet ble stengt er dette en fantastisk "uthavn" med gode kaier. En kort jolletur unna er Våge på Tysnes, god gjestehavn med diesel, butikk, pub / cafe. Slenger med ett par bilder. Slenger meg på anbefalingen om Alverstraumen, og en tur gjennom slusene er flott. Da har man jo Lindås Brygge med god havn. Redigert 20.Juli.2014 av Båtsjuk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Ligger i Bekkjarvik :) Her er det fint... Tenker Strusshamn i morgen. Er det et ok valg? Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Ligger i Sagvåg. Kun 3 båter her ved indre kai. Det syns eg er rart såpass bra som her er. Tenk å hatt oversikt over plass eller mer normalt ikkje plass i havnene. F.eks Bekkjarvik er det fullt nå? Strusshamn er en meget ok plass etter min mening. Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Hadde vært supert med en live oppdatering på situasjonen ja :) Tips til en app som kan utvikles... Her i Bekkjarvik er det ganske fullt.. Ligger 2-3 utenpå hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.