Brumm Startet 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2014 Det er Slottsfestivalen i Tønsberg i helgen, og vår datter har spurt oss om vi kan fungere som båthotell for henne om natten. Jeg frykter at det er rimelig stappa i gjestehavna, og siden jeg er helt ukjent på disse trakter spør jeg dere om råd: Finnes det alternative havner eller lign i nærheten? Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Det ser ganske rimelig stappa ut langs bryggene på webcamera http://www.tb.no/webkamera Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Nærmeste blir vel Vallø Marina og Sjøsenteret Redningen (disse to ligger et stenkast fra hverandre). Eneste aberet er at du må gjennom kanalbrua som åpner seg iht: http://www.tonsberghavn.no/kanalbroene hvis du er mer enn ca. 3-3.5m høy (Eller kjøre rundt Nøtterøy gjennom Vrengen som tar en stund). Du kan også satse på Havna, Vasser, Østre Bolærne, disse ligger litt lenger unna. Alternativt er det jo hundrevis av uthavner hvis det kan klaffe, her kan du velge en havn i Tønsbergfjorden hvor du da kan kjøre rett inn til Tønsberg uten å tenke på eventuell broåpning. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Kristina III Svart 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Det er ingen alternative gjestehavner innen gåavstand. Kan prøve å kontakte ollebukta båtforening og høre om leie av plassen til noen som er på tur.. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 17.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2014 Ventebrygga utafor kanalbrua? Neppe i veien for noen der etter siste åpning. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Det finnes alltid muligheter, det ligger stadig båter over natten på utsiden av bølgebryterne i Rosanes, Melsomvik, Kølahølet, Storevahr osv. men dette forutsetter at man tar kontakt med bryggesjef i den respektive båtforening og spør om lov først. Trenger man ikke ligge til land, ville jeg heller gått innover vestfjorden enn ut mot Bolærne, og det er ofte ledig på steinbrygga på Gåsekalven og det finnes store muligheter til å ligge på svai rundt Gåsøy og Gåsekalven. Noe særlig nærmere byen kommer man nok ikke på den siden, da jeg tviler på at du får ligge på Rakkevik, Brunstad eller noe som helst sted på Nøtterøysiden. Vallø båtforening/Vallø Marina, Jarlsø og det meste på Foynland og Husøy er normalt vanskeligere, det finnes noen få gjesteplasser, men er det fullt i Tønsberg er det gjerne fullt der også, men det går an å spørre ? Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Om du legger deg utenfor gjestebrygga 10 minutter før broåpning, er det alltids noen som går, og du kan finne ledig plass. I og med at du skal være hotell for festivalgjengere så er vel ikke uthavn aktuelt vil jeg tro. Men som tidligere nevnt, så kan en jo prøve både Kaldnes siden, og østsiden av Kanalbrua. Men selv har jeg brukt trikset med å ligge å vente rett før bruåpning og tatt en ledig plass etter noen som skulle ut. Sitér dette innlegget Link to post
Brumm Svart 18.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Bra tips folkens :) Jeg føler meg litt roligere på å finne en plass nå. Det pleier jo dessuten alltid å ordne seg etterhvert. Vi legger straks ut fra Singlefjorden i Østfold, og satser på å rekke 12:05 åpningen av Tønsbergbrua. Så får vi se! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.