Baugtrøster Startet 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2014 Som emnetittelen sier vurdere jeg å bestille/hente en Flipper 640 DC direkte fra Finland. Jeg har ingen erfaring med egenimport så det hadde vært fint om noen som har gjort dette før kunne gi meg et par tips. - Er det noe spesielt jeg må passe på så jeg ikke blir stående på tollstasjon hele ferien? - Bør jeg kjøpe båthenger i Norge eller går det helt greit å kjøpe den samens med båten? - Jeg har ikke klart å finne ut om garantien blir på 1år eller 2 år, noen som vet? Jeg tar gjerne i mot tips om Finske forhandlere dersom noen har en de har hatt god erfaring med, har sendt noen mail på norsk/engelsk men får i beste fall svar på finsk (ikke så rart siden det tross alt er Finland jeg henvender meg til :) ) så det er greit om forhandleren har mulighet til å svare på engelsk/svensk. Er litt usikker på om det lønner seg å importere båt og motor eller bare båt etter at HK avgiften ble fjernet. Er takknemlig for all informasjon jeg kan få fra de som har erfaring med dette Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 18.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 trolig greit å handle motor mere lokalt just in case. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Baugtrøster Svart 18.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2014 Det kan faktisk virke som om prisene på motorer i Norge er lavere i år etter HK avgiften er fjernet. Da har jeg bare listepriser og forholde meg til på forhandlerens hjemmeside i Finland Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Blir ille langt å dra for reklamasjoner tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.