strawberry Startet 19.Juli.2014 Del på Facebook Startet 19.Juli.2014 På første stopp på ferien ville ikke vinsjen akter løse ut! Litt teit at jeg ikke har testet den før iår. Har bare ligger på svaj med baugankeret, eller longside! Vinsjen er en PowerIL. Alt lyser som det skal, det durer svakt når jeg trykker på utløs, eller trekk inn knappene. Anker og kjettingen står dønn! Noen råd om hvordan 'far' redder ferien? Mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Bergen Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Dårlig kontakt/lav spenning på vinsjen. Begynn med batteriet, og følg kablene bakover, se etter dårlig kontakt. Er det ingen forskjell om motor går eller ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 For å redde ferien, lårer du ankeret utenfor kabularet og hever det med håndkraft. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
strawberry Svart 19.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Takk for gode råd... Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
fokus Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Prøv denne på side 14 Feilsøking http://www.ilasmarine.no/Files/Filer/002_ilasmarine/Manualer/Brukerveiledning_Vinsj_Power-IL.pdf Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Godt tips er vel å kjøpe en skikkelig Lofrans vinsj. Akter på min båt sitter den tredje ILAS vinsjen på få år. Neste gang det blir noe tull er det ut med Ilas ig inn med Lofrans. Sjekk om strømboltene inn i motoren er hele - typisk brist i dem. Og deretter om releet klikker. Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 19.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Takk for råd! Særlig det siste! Testes ut imorgen! Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Dykker Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Husk jevnlig vedlikehold av ankervinsjer; Spyl iblandt med ferskvann og CRC. Anbefalt fra ILAS. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.