knsol Startet 19.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2014 Har en 2000mod mercury optimax som går på 3 sylindra. Har sjekket coil, plugger og plugg ledninger alt innenfor ohm verdiene som står beskrevet i manual. Det er 3 på en rekke som ikke går.. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 19.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 Kanskje skru ut plugger for å se om du egentlig har gnist. Sitér dette innlegget Link to post
knsol Svart 19.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 Har testet med tenningslampe. Er ikke strøm ut på 3 plugger. . Er det ett system som gjør att den går på 3 under 1500omdr på denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Powerpack tipper jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Eller har den switch for å kutte 3 sylindre ved gearskifte? Sitér dette innlegget Link to post
cmb91 Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Har testet med tenningslampe. Er ikke strøm ut på 3 plugger. . Er det ett system som gjør att den går på 3 under 1500omdr på denne motoren? Ikke system som kutter 3 syl. Sjekk om du har 12Volt mellom sort og gul/rød ledning inn på coil når tenning er på. MVH CMB Sitér dette innlegget Link to post
knsol Svart 20.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Takk for svar så langt. Skal måle i kveld. Hva er galt viss det ikke er strøm der? Kommer tilbake med info i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
cmb91 Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Mål om du har spenning eller ikke på den syl rekka som du ikke får utslag med tenningslampa først. Et lite OBS, og bruke tenningslampe for og konstatere om du har en fungerende coil (6 coiler på din motor) er ikke helt etter boka. En eller flere plugger dynket med vann eller alt for mye fuel resulterer i en kortslutning av tennpluggen, og derved kan signalet i pluggledningen bli for svakt til og drive tenningslampa. Bedre og teste om du har gnist med plugg ute av syl med en tennplugg som du er sikker på fungerer. MVH CMB Sitér dette innlegget Link to post
knsol Svart 20.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Jeg har ikke 12Volt mellom sort og gul/rød ledning inn på coil når tenning er på. (ikke på noen av sidene) Har målt ohm på alle 6 coiler og pluggledninger alt stemmer i forholdt til manual. Det er helt nye plugger. Kan coil være defekt selv om ohm verdiene stemmer? Sitér dette innlegget Link to post
cmb91 Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Ok, da skal du måle mellom gul/rød og god jording på motoren. Begynner og tro at du har dårlig jord (-) i el kretsen til coilene. MVH CMB Sitér dette innlegget Link to post
knsol Svart 20.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Samme resultat. Sitér dette innlegget Link to post
cmb91 Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Mål spenning akkurat når du skrur på tenning nøkkel, det er en timing på hvor lenge spenning står på coiler uten at motor går. (samme tidsintervall som bensin pumpa går) Gå igjennom hver coil med spenningsmåling med tenning nøkkel av og på for og resette spenning inn på systemet. Sitér dette innlegget Link to post
knsol Svart 20.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Da har jeg målt spenning med en gang etter att tenning blir skrudd på. Alle 6 coiler får 12v mellom sort og gul/rød ledning. (dette mens bensin pumpe går) Sitér dette innlegget Link to post
cmb91 Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Ok, da ser det ut som el kretsen er i orden. Coiler har vært problem på disse motorene, men at 3 skal feile samtidig er ikke sansynlig. Prøv og bytte over coiler for og se om feilen flytter seg til den banken som nå virker. Dersom du fortsatt har feilen på samme bank som før, bør du levere inn motor til verksted for sjekk av dyser og måling av bensin trykk og luft trykk inn på rail. Et lite tips er og sjekke membran bensin pumpa som drives av bunnkasse trykk/vakuum. Er membran inne i pumpa defekt kan den dra bensin inn i bunnkassa her. MVH CMB Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.