Seilaren Startet 19.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2014 Yanmaren i seilbåten har denne girspaken; Den virker slik at den lille er gass, og den store gir. Greit nok... Men motoren har ikke egen stoppbryter, så man stopper motoren med å gi så lite gass at den kveles. Balansen mellom tomgang, og stopp er hårdfin! Og ved finmanøvrering er det lett å slakke for mye ned på gassen, slik at motoren kveles. Går greit stort sett hver gang, men når det er litt friskt, og man stresser litt, er det lett å feile. Skal det være slik? Burde vært en liten motstand når hendelen var på tomgang, før den går så langt ned at motoren kveles...? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
NordicX2 Svart 19.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 Hadde en YSE tidligere og den hadde samme opplegget... Gassen helt tilbake så stoppet motoren. Heldigvis var motoren rask å starte.. Krevde ro og plass for å manøvrere til kai med.. Forresten har jeg motoren stående, om du trenger deler. Nytt eksosbend, nye oljerør, overhalt vannpumpe mm.... Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 19.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 Juster opp tomgangen litt så slipper dette problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 19.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2014 Hadde en YSE tidligere og den hadde samme opplegget... Gassen helt tilbake så stoppet motoren. Heldigvis var motoren rask å starte.. Krevde ro og plass for å manøvrere til kai med.. Forresten har jeg motoren stående, om du trenger deler. Nytt eksosbend, nye oljerør, overhalt vannpumpe mm.... OK, takk for svar. Da må jeg altså bare trene enda mer på å plassere turtallet korrekt, selv om jeg må jobbe fort :-) Deler er interessant, skal ha deg i bakhodet! Juster opp tomgangen litt så slipper dette problemet.Hum. Det er jo ingen bestemt tomgang på denne motoren, det er jo poenget?? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.