Jump to content

Vannskillefilter


kiresp

Recommended Posts

kjøp nytt, koster ikke mange hundrelapper.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Et godt drivstoffilter med vannutskiller vil fort spare deg for mye dyrere problemer, dagens båtmotorer er ikke så glade i vann og dritt i injektorer/forgassere

 

Hva slags type filter/utskiller er det?

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

hvis det er fast tank så er det nok lurt med vannutskiller, men ellers ikke (på en gammal 2-takter da).

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Jeg handler en del på Økonomideler og er svært fornøyd med både priser og kvalitet. De leverer traktordeler, men mye kan brukes på båt. Denne vannutskilleren har jeg montert i min båt, og jeg syntes den er både lettvint og grei. Er uten filter, men de har også utskillere med filter.

 

http://www.okonomi-deler.no/Product.aspx?ProductId=BM 81711842

 

redigert: Det ble noe tull med linken. Merk hele linken, kopier og lim inn i adressefeltet..

Redigert av Medusa (see edit history)
Link to post

Et tips til den er å kjøre slangene fra dieseltank motsatt vei av pilene angitt på utskilleren. Ved å gjøre dette vil dieselen komme motsatt vei, dvs. at den vil komme fra bunnen (glasset) og opp til filteret istedenfor å renne fra toppen av filteret og ned i glasset/koppen. På denne måten vil urenheter/vann osv samles i glasset istedenfor å legge seg på toppen av filteret. Da er det fort gjort å tappe av det som ligger i glasset.. ;)

 

Har sansen for denne løsningen selv om det vel egentlig er for Diesel - anywayhow som de sier på 35°41?22.22?N 139°41?30.12?E?

 

bilde

Link to post

Et tips til den er å kjøre slangene fra dieseltank motsatt vei av pilene angitt på utskilleren. Ved å gjøre dette vil dieselen komme motsatt vei, dvs. at den vil komme fra bunnen (glasset) og opp til filteret istedenfor å renne fra toppen av filteret og ned i glasset/koppen. På denne måten vil urenheter/vann osv samles i glasset istedenfor å legge seg på toppen av filteret. Da er det fort gjort å tappe av det som ligger i glasset.. ;)

 

En båtnabo har dette filter/vannutskiller,og hadde noe problem med vann på tanken. Dette var montert riktig vei (etter pilene), og han fikk nå vann i bunnen av glasset som han tappet ut etterhvert.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...