kiresp Startet 19.Juli.2014 Del på Facebook Startet 19.Juli.2014 Må det være det på motoren eller er dette en ting jeg kan fjerne.er defekt hele greia. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 kjøp nytt, koster ikke mange hundrelapper. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ivar Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 (redigert) Et godt drivstoffilter med vannutskiller vil fort spare deg for mye dyrere problemer, dagens båtmotorer er ikke så glade i vann og dritt i injektorer/forgassere Hva slags type filter/utskiller er det? Redigert 19.Juli.2014 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
kiresp Svart 19.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Vet ikke hva det heter men sitter bak ved motorbrønnen.er en evinrude 140 fra 86. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Legg ut bilde Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 (redigert) hvis det er fast tank så er det nok lurt med vannutskiller, men ellers ikke (på en gammal 2-takter da). Redigert 19.Juli.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
kiresp Svart 19.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Ehh åsaen gjør je det d Sitér dette innlegget Link to post
kiresp Svart 19.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 (redigert) Her er et profft filter men det finnes jo enklere utgaver også http://www.eurofritid.no/?PageID=19981&ItemID=5120 Her en uten bunnkopp. Husk slangenipler: http://www.telmo.no/Nyheter/Motor---and--reservedeler/Drivstoff/Bensinfilter-(fuel-filter)/Vannutskiller--sett-m-brakett-10-Micron-m-brakett-18-7982-1-p0000007442 http://www.eurofritid.no/?PageID=789&ItemID=2130 Rustfri brakett er vel ikke nødvendig i ferskvann ? http://www.eurofritid.no/?PageID=789&ItemID=2129 Redigert 19.Juli.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bay_liner Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Har sansen for denne løsningen selv om det vel egentlig er for Diesel - anywayhow som de sier på 35°41?22.22?N 139°41?30.12?E? Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Medusa Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 (redigert) Jeg handler en del på Økonomideler og er svært fornøyd med både priser og kvalitet. De leverer traktordeler, men mye kan brukes på båt. Denne vannutskilleren har jeg montert i min båt, og jeg syntes den er både lettvint og grei. Er uten filter, men de har også utskillere med filter. http://www.okonomi-deler.no/Product.aspx?ProductId=BM 81711842 redigert: Det ble noe tull med linken. Merk hele linken, kopier og lim inn i adressefeltet.. Redigert 20.Juli.2014 av Medusa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kenny- Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Et tips til den er å kjøre slangene fra dieseltank motsatt vei av pilene angitt på utskilleren. Ved å gjøre dette vil dieselen komme motsatt vei, dvs. at den vil komme fra bunnen (glasset) og opp til filteret istedenfor å renne fra toppen av filteret og ned i glasset/koppen. På denne måten vil urenheter/vann osv samles i glasset istedenfor å legge seg på toppen av filteret. Da er det fort gjort å tappe av det som ligger i glasset.. ;) Har sansen for denne løsningen selv om det vel egentlig er for Diesel - anywayhow som de sier på 35°41?22.22?N 139°41?30.12?E? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Et tips til den er å kjøre slangene fra dieseltank motsatt vei av pilene angitt på utskilleren. Ved å gjøre dette vil dieselen komme motsatt vei, dvs. at den vil komme fra bunnen (glasset) og opp til filteret istedenfor å renne fra toppen av filteret og ned i glasset/koppen. På denne måten vil urenheter/vann osv samles i glasset istedenfor å legge seg på toppen av filteret. Da er det fort gjort å tappe av det som ligger i glasset.. ;) En båtnabo har dette filter/vannutskiller,og hadde noe problem med vann på tanken. Dette var montert riktig vei (etter pilene), og han fikk nå vann i bunnen av glasset som han tappet ut etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.