Marina 7050 Startet 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2014 Ferien har gått "litt i dass" Noen som vet hvordan jeg kan løse det når ventilen på toalettet RM 69 sealock ikke åpner/stenger som den skal (rød/gul/grønn) Det pumpes inn vann når jeg har den på utpumping (gult) slik at det ikke er mulig å tømme uten å stenge inntakskranen for sjøvann (under dørken). Når sistenevnte er stengt og jeg tømmer vann fra kanne kan jeg pumpe ut. Tenkte å se om å kjøpe et nytt, men har inntrykk av den er ute av markedet hvis jeg ikke er heldig. Derfor spørsmålet om noen vet om det er å åpne oppå pumpen å komme til denne ventilen og kanskje også vet hva feilen er. Toalettet er montert i 2006, så mulig det er levetiden, men båten er kun brukt sommerhalvåret (april-sep/okt) ellers lagret inne. Lette rundt på forumet men har ikke sett den feilen beskrevet" Sitér dette innlegget Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister. Link to post
.Snorre Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Du finner info her: http://rm69.nl/index1.html og deler får du her: http://www.telmo.no/produkter/vvs-utstyr/toaletter-og-tilbeh%C3%B8r/reservedeler Men disse toalettene er gått ut av produksjon og det begynner å bli vanskelig å få tak i deler. Kan være enklere og billigere bytte hele toalettet... Sitér dette innlegget Link to post
GM36 Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Telmo har ikke lenger reservedeler. Jeg kontaktet fabrikken og fikk kjøpt en komplett pumpesats og deler slik at jeg nå har 2 pumper i "backup". Hvis du har dette toalettet ville jeg sikret meg deler mens det ennå er mulig. Han som hjalp meg heter Paul Blanken: pblanken@xs4all.nl Offisell kontakt: Raske & van der Meijde Poel 11 1713 GL OBDAM The Netherlands T. +31 (0) 858769791 F. +31 (0) 858769779 E. info@rm69.com Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.