Jump to content

Fornuftig priset, låsbar oppbevaringskasse til brygga

Mastiff

Recommended Posts

Jeg vil ha en kasse til å oppbevare ekkolodd, vester, teinehaler, fiskeutstyr og lignende greier mellom turene og om vinteren. Den må være låsbar, så da er det vel bare aluminium som gjenstår, antar jeg. Helst korrugert, det er jo mer solid enn annet. Jeg orker ikke å demonere armen på teinehaleren hver gang jeg skal legge den nedi, så den må være minst 100x50x50, gjerne litt mer. Jeg har snust litt rundt på Jula, Biltema og de andre "usual suspects", men finner ikke noe som er stort nok der. Vet noen om noe sånt som er noenlunde greit priset, opp til et par høvdinger?

Og så kommer jo problemet med fuktighet. Vil det holde å sette en sånn fuktsluker som denne oppi når fukten kommer fra fiskeutstyr, teinehaler og sånt?

bilde

Kanskje en glassfiberkasse kunne gjort nytten, har ved flere tilfeller sett slike utrangerte kasser fra større båten til salgs på f.eks finn.no

Disse var vel gjerne brukt som oppbevaring til redningsvester

Ett annet alternativ er brukte sløyekar i aluminium som det kan lages lokk til

Brukte tanker kan vel brukes med litt modifisering også

Redigert av M/S Bastard (see edit history)

Jepp, takk. Veldig nær. Nær, men dog så fjern... :lol: Hadde den vært innenfor kjørevidde, ville jeg nok tatt den. Men kanskje bobilbutikker kunne ha noe jeg kan bruke? Et annet alternativ (nå begynner jeg å bli kreativ) er en sånn glassfiberkasse, og så bore hull og skru fester til en kjetting fast med gjennomgående bolter i brygga (vanskelig å komme til på undersiden, så det er det neppe noen som gidder) og låse de dyre tingene med kraftig kjetting når jeg legger dem der!

Redigert av Mastiff (see edit history)

Jeg vet tilhenger forhandlere selger utstyrskasser kasser for montering på draget, mulig de er billigere enn og kjøpe noe som heter båt :wink:

Glassfiberkasse med lokk ville nok jeg hatt også, denne var jo billig

Link til en som lager kasser i glassfiber, blir nok kostbart

Brukte livbeltekasser, disse kan også sikkert fåes billig der de skroter skip

Redigert av M/S Bastard (see edit history)

Det går kanskje an, ja. Det må være en hel plate som topp iallfall. Kanskje en oljeimpregnert plate, de er greie å jobbe med. Eller kanskje jeg kan bruke en av restene fra Fibo Trespo baderomsplater som jeg har. Den må i så fall heves noen centimeter, så det ikke kommer inn vann nedenfra ved ekstremt høyvann (så det over brygga et par ganger i høst). Jeg er bare litt usikker på hvor godt ekkolodd og sånt har av å ligge konstant i fuktig luft, som det er nede ved sjøen...

Med 1 stk forskalingsplate kommer du langt.. Med ett hullbor lager du enkelt perforert plate selv, evt kan du handle en verktøytavle på biltema og bruke denne som bunn, disse er i lakkert stål. Kommer sikkert til og ruste etter en stund, men de kan jo byttes ut siden de er så billige

Elektronikk kan jo puttes i en billig plastkasse med lokk f.eks. De koster jo noen tiere på Europris

Disse kalles dock box i USA og er ganske så vanlige der borte, og er som regel laget i glassfiber;

http://www.dockboxes.com/dock-boxes-dock-box-parts

Lurer på om de i mange norsk båthavner ikke er tillatt med slike bokser på bryggen? Ville uansett ikke lagt inn dyr elektronikk o.l. i disse boksene, men heller ting som det er greit å slippe å ta med til/fra båten hver gang.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...