Mastiff Startet 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2014 Jeg vil ha en kasse til å oppbevare ekkolodd, vester, teinehaler, fiskeutstyr og lignende greier mellom turene og om vinteren. Den må være låsbar, så da er det vel bare aluminium som gjenstår, antar jeg. Helst korrugert, det er jo mer solid enn annet. Jeg orker ikke å demonere armen på teinehaleren hver gang jeg skal legge den nedi, så den må være minst 100x50x50, gjerne litt mer. Jeg har snust litt rundt på Jula, Biltema og de andre "usual suspects", men finner ikke noe som er stort nok der. Vet noen om noe sånt som er noenlunde greit priset, opp til et par høvdinger? Og så kommer jo problemet med fuktighet. Vil det holde å sette en sånn fuktsluker som denne oppi når fukten kommer fra fiskeutstyr, teinehaler og sånt? Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Ryfylke aluminium, Zarges har mye å velge i. http://ryfylke-aluminium.no/wp-content/uploads/2013/11/Oppbevaring_20141.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 21.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Takk for det, men de blir nok for dyre. I den størrelsen jeg skal ha, må jeg opp i 5000-6000 kroner, og det blir nok i meste laget. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 (redigert) Kanskje en glassfiberkasse kunne gjort nytten, har ved flere tilfeller sett slike utrangerte kasser fra større båten til salgs på f.eks finn.no Disse var vel gjerne brukt som oppbevaring til redningsvester Ett annet alternativ er brukte sløyekar i aluminium som det kan lages lokk til Brukte tanker kan vel brukes med litt modifisering også Redigert 21.Juli.2014 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 21.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Det er jo mulig. Det er vel kanskje sånn at når en tjukk glassfiberkasse er låst med hengelås eller kjetting rundt, gidder ikke folk å bruke tid på å sprette dem. Eller vil det bare vise at det ligger noe der som gjør det verdt å bryte seg inn? Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 21.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Eventuelt så kan jeg jo gi opp denne varianten og heller kjøpe en svær hockeybag som jeg kan ha sakene i og bare sette dem inn i uteboden på hytta. Mulig det er den beste løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Denne er vel nesten innafor det du trenger Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 21.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 (redigert) Jepp, takk. Veldig nær. Nær, men dog så fjern... Hadde den vært innenfor kjørevidde, ville jeg nok tatt den. Men kanskje bobilbutikker kunne ha noe jeg kan bruke? Et annet alternativ (nå begynner jeg å bli kreativ) er en sånn glassfiberkasse, og så bore hull og skru fester til en kjetting fast med gjennomgående bolter i brygga (vanskelig å komme til på undersiden, så det er det neppe noen som gidder) og låse de dyre tingene med kraftig kjetting når jeg legger dem der! Redigert 21.Juli.2014 av Mastiff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 (redigert) Jeg vet tilhenger forhandlere selger utstyrskasser kasser for montering på draget, mulig de er billigere enn og kjøpe noe som heter båt Glassfiberkasse med lokk ville nok jeg hatt også, denne var jo billig Link til en som lager kasser i glassfiber, blir nok kostbart Brukte livbeltekasser, disse kan også sikkert fåes billig der de skroter skip Redigert 21.Juli.2014 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 21.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Grusom farge på den første, men jeg ville kjøpt den på stedet hvis den hadde vært i nærheten! Helt perfekt for mitt bruk, men altså litt for langt unna. Livbeltekasser er nok i største laget, jeg har en brygge som ikke ligger på min tomt, og det er neppe så populært at jeg spiser opp så mye plass... Sitér dette innlegget Link to post
Higre Svart 21.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Bruker låsbar putekasse, som også fungerer som sitte benk Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 21.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Lurt, men jeg tror den vil bli ansett som i største laget av bryggenaboene. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Kanskje alternativet er og snekre seg en kasse, fastspent på en sekketralle, da blir det vel forholdsvis enkelt og trille dette frem og tilbake? Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 21.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Vel, den trenger ikke kunne trilles, poenget er bare at den skal være tett (som jeg ikke sa uttrykkelig i øverste posten, men mer antydet med fuktslukeren). Det er jo vanskelig å få til med en trekasse, derfor utelukket jeg det først. Og det er bratte trapper fra hytta til brygga, så trilling er nok ikke mulig. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 21.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 http://www.biltema.no/no/Verktoy/Arbeidsbenk-og-oppbevaring/Verktoykasser/Verktoykasse-aluminium-20636/ Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Mastiff Svart 21.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Som nevnt lenger oppe i tråden har jeg sett på den, men den er for liten i dybden til å få plass til teinehaleren. Den måtte vært 50 cm. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Kan jo bare skjære hull og montere ventiler, så det blir gjennomlufting i kassa Heller det enn en fuktsluker tror jeg I bunn kan man f.eks bruke en perforert plate for drenering Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 21.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Det går kanskje an, ja. Det må være en hel plate som topp iallfall. Kanskje en oljeimpregnert plate, de er greie å jobbe med. Eller kanskje jeg kan bruke en av restene fra Fibo Trespo baderomsplater som jeg har. Den må i så fall heves noen centimeter, så det ikke kommer inn vann nedenfra ved ekstremt høyvann (så det over brygga et par ganger i høst). Jeg er bare litt usikker på hvor godt ekkolodd og sånt har av å ligge konstant i fuktig luft, som det er nede ved sjøen... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Med 1 stk forskalingsplate kommer du langt.. Med ett hullbor lager du enkelt perforert plate selv, evt kan du handle en verktøytavle på biltema og bruke denne som bunn, disse er i lakkert stål. Kommer sikkert til og ruste etter en stund, men de kan jo byttes ut siden de er så billige Elektronikk kan jo puttes i en billig plastkasse med lokk f.eks. De koster jo noen tiere på Europris Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Disse kalles dock box i USA og er ganske så vanlige der borte, og er som regel laget i glassfiber; http://www.dockboxes.com/dock-boxes-dock-box-parts Lurer på om de i mange norsk båthavner ikke er tillatt med slike bokser på bryggen? Ville uansett ikke lagt inn dyr elektronikk o.l. i disse boksene, men heller ting som det er greit å slippe å ta med til/fra båten hver gang. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mastiff Svart 21.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 M/S Bastard, det er jo selvsagt en mulighet jeg egentlig ikke tenkte på... Kasse inni kassen til vester (som kan mugne) og elektronikk! Så enkelt at det aldri falt meg inn. Takk! Det kan meget godt bli løsningen! Mouche, det er omtrent som disse redningsvestkassene fra skip. Altfor store. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.