Jonas78 Startet 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2014 Jeg har en Waeco kjøleboks fra ca 2008 og føler den ligger litt høyt i temperatur på varme dager. Nå har den ligget mellom 8-10 grader når det har vært varmt været. Er det skjedd så mye på kjøleboksfronten at det er verd å bytte kompressoren, eller er det noe jeg kan gjøre for å få lavere temperatur? Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
glalaks Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Min går ned på 4-5 etter en stund.. Men problemet er at den går opp når motoren stopper av en eller annen grunn. Den kjøler kunn med motor igang. Så vi lar den bli kald, også holder den seg under 12-13 grader en stund før vi kjører den til 6-7 igjen.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Eureka Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Om den er montert slik at den står i et rom ut mot skroget, så kan det være at sola steiker og varmer opp rommet rundt boksen mere enn ellers. Da blir både komoressoren og selve boksen mindre effektiv. -egenerfart. Så, bedre lufting hvor kompressor står, og kanskje noe isolasjon mot skroget hjelper til på varme dager... Sitér dette innlegget Link to post
Oystein Ny Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Glalaks. Bruk fetere kabler eller sjekk vilespenningen på batteri. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 20.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Det ser ut som den er rimelig godt isolert. Det er en kasse rundt, og det tyter litt skum ut. Rommet viften går, er kanskje mulig å få bedre sirkulasjon i, ved å montere et rør på viften slik at varmluften ledes ut. Har kompressoren av og til behov for å få etterfylt gass(?) for å beholde effekten sin? Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
glalaks Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Glalaks. Bruk fetere kabler eller sjekk vilespenningen på batteri.ja har tenkt tanken. Det er jo originalkabler til boksen. Den lyser jo i display, men kompressor går ikke uten motor. Funker også på 230v når jeg har den hjemme.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Hulda Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Vi har en Waeco kjøpt september 2008. Jeg har ikke registrert at den ikke kjøler ned til det vi ber den om. Tror vi ligger et sted mellom 5- og 7 grader. Når vi kjører aggregatet så kobler den over til 220 V uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 20.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Ang spenning, jeg har rimelig god spenning, men merker jo at den blir kaldere om jeg går for motor da spenningen er enda høyere. Men den burde jo klare en anstendig temp på normal spenning? Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.