Ms Fortuna Startet 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2014 Ombord i vår fabelaktige skute så pipler det ut olje fra rattet når det er varmt, eller sola står på. Selve skruen er dratt til så hardt jeg klarer, men allikevel pipler det ut olje. Noen som har vært borti dette før? Hvorfor skjer dette i varmen? Vi har trekk over frontvinduene og dekker til dashbordet mot sol, men dette skjer allikevel. Så nå er rådyra gode, tips taes imot med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 - - og årsaken er nok at du har fyllt for mykje olje på styringa. Når det blir varmt i været, so utvider olja seg, og det som pipler ut er rett og slett at det renn over. Kor hardt du teiter den (stakkars) pluggen, spiller ingen rolle for den har åpning til lufting. Magne Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Normalt, har hatt dette fenomenet på alle mine båter, selv den nye har det. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
glalaks Svart 21.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Min er også sånn. Lukter godt i tropevarmen;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Ms Fortuna Svart 21.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Jøss og jøss, jeg som trodde dette var et enestående problem her ombord. Har jo hatt båt i mange år, men likssom aldri hørt om dette før. Men så har jeg bare hatt vaierstyring da og ikke hydraulisk. Men da trøster jeg meg med at alt er normalt, dessverre....for det blir noe skikkelig klin nedover dashbordet - hvis man ikke husker å surre en tørkerulldott rundt skruen på rattet. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 21.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2014 Livet har lært meg at kontroll og evnt. etterfylling av styreolje bør skje på årets varmeste dag. Da slipper man dette problemet. Om jeg må etterfylle i den kaldere årstid passer jeg på å surre en bleie rundt styrepumpen på øverste styreposisjon. Denne absorberer overflødig olje slik at det ikke blir noe griseri. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.