Jump to content

Olje fra rattet lekker i varmen

Ms Fortuna

Recommended Posts

Ombord i vår fabelaktige skute så pipler det ut olje fra rattet når det er varmt, eller sola står på.

Selve skruen er dratt til så hardt jeg klarer, men allikevel pipler det ut olje.

Noen som har vært borti dette før? Hvorfor skjer dette i varmen?

Vi har trekk over frontvinduene og dekker til dashbordet mot sol, men dette skjer allikevel.

Så nå er rådyra gode, tips taes imot med takk.

bilde

Jøss og jøss, jeg som trodde dette var et enestående problem her ombord. Har jo hatt båt i mange år, men likssom aldri hørt

om dette før. Men så har jeg bare hatt vaierstyring da og ikke hydraulisk.

Men da trøster jeg meg med at alt er normalt, dessverre....for det blir noe skikkelig klin nedover dashbordet - hvis man ikke

husker å surre en tørkerulldott rundt skruen på rattet.

Livet har lært meg at kontroll og evnt. etterfylling av styreolje bør skje på årets varmeste dag. Da slipper man dette problemet.

Om jeg må etterfylle i den kaldere årstid passer jeg på å surre en bleie rundt styrepumpen på øverste styreposisjon. Denne absorberer overflødig olje slik at det ikke blir noe griseri.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...