Jump to content

Gammel russer


opgusfre

Recommended Posts

Hei!

 

Har en god stund lest forumet og nå er det jeg som trenger litt hjelp. Håper det er noen her inne som kan hjelpe meg. Har akkurat sjøsatt en gammel livbåt? som jeg har tatt vårpussen på. I denne båten sitter det en russisk motor, jeg har ikke anelse om hva den heter. Og det er jo dette som er problemet. Glødingen har tatt kvelden og jeg mistenker også noen av brennstoffdysene for å ikke forstøve helt som dem burde. Er det noen som vet noe om denne type båt og motor? Og om det er noen mulighet for å få tak i deler ? legger ved et bilde av båten og et bilde av dekselet på motoren.

 

Bilde

båten

 

Bilde

Merket på motoren

 

OP.

Redigert av opgusfre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei igjen!

 

KASPI navnet har jeg hørt før og anntar at det var det navnet dem ble solgt under. 430kg ja, ikke noen liten lett sak dette. Tok noen bilder av motoren også i dag. Håpet på at noen kunne vite hvem som evt. fortsatt forhandler deler til disse beistene. Når man først har fått startet dyret går den som julig. Ganske artig sak.

 

 

Bilde

Bilde

Bilde

 

OP.

Link to post
Share on other sites

Den båten. Hvilken båt er det?

Ligner svært på bartenderen til Norsafe, men med overbygget fjernet.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vet ikke noe særlig om båten heller, den er sterk orange i fagre under lakken. Det er ikke utenkelig at den har vært en "redningsbåt" av noe slag. Skråget er tykkt og solid som bare det. I dag blir båten brukt som transport til og fra en øy og blir brukt av mange som ikke alltid har kjørt så mye båt før. Derfor også den bitte lille bufferten jeg har montert fremme på baugen.

 

OP

Link to post
Share on other sites

Det var det som ante meg. Jeg er ganske sikker på at det er en bartender produsert av Norsafe i Arendal. Kom originalt med 68 Ford/Sabb med Brycestarter. En såkalt MOB-båt.

Med Sabben gikk den noe dyrisk. Utrolig fin sjøbåt. Du kan kjøre som du vil uansett værforhold.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Det var det som ante meg. Jeg er ganske sikker på at det er en bartender produsert av Norsafe i Arendal. Kom originalt med 68 Ford/Sabb med Brycestarter. En såkalt MOB-båt.

Med Sabben gikk den noe dyrisk. Utrolig fin sjøbåt. Du kan kjøre som du vil uansett værforhold.

<{POST_SNAPBACK}>

Båten går meget godt i sjøen slik som den er i dag også, det spruter en god del når når været bølgene ikke kommer rett på. Båten må jo ha gått noe infernalsk med 68 hk. Slik den er i dag så er den bare sterk som juling og gjør vel 10knop anntar jeg. For meg så ser det ut som det også er gjort ett eller annet med kjølen også.

 

OP

Link to post
Share on other sites

Stemmer nok det. Såvidt jeg husker hadde disse båtene kassekjøler under kjølen.

Og håndtakene på motorkasselokket var slikt festet at på fine dager hadde vi et ypperlig vannbrett.

Artig å se at noen har en slik båt. Jeg har tilbrakt hundrevis av timer i bartendern på jobb.

Redigert av Krapyl (see edit history)

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...