Bidevind Startet 22.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2014 Hei ! Fra høytrykkspumpa går det tre rør ut til sylinderne. På (minst) en av de så lekker det litt diesel ut der hvor de(n) er skrudd i pumpa. Kan se at det blir fuktig rundt mutterne. Har strammet til men lekkasjen er der fortsatt. Går ut fra at det er en o-ring eller pakning som må skiftes. Er dette noe jeg kan gjøre selv eller må det servicemann til. Og hvor skaffes evt de nødvendige pakninger? Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 22.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2014 Det er ingen O-ring der. Det er ikke noe problem å skrue løs røret og sjekke tilkoplingen. Normalt blir det tett, når en strammer til. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Bidevind Svart 23.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 (redigert) Har funnet dette på boatinfo.no og på bildet er det både o-ring og pakning. Kanskje jeg formulerer meg uklart. Lekkasjen er tilsynelatende ikke der hvor røret er tilkoblet men der hvor "Delivery valve spring holder" er skrudd i pumpa. Kan se ut som om dette er jobb for spesialister... Redigert 23.Juli.2014 av Bidevind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kraken362 Svart 11.April.2016 Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Hei Bidevind! Hva ble løsningen på problemet? Kan se ut som at jeg har samme problem med min 3GM30FC... Drypper diesel fra innsprøytningsrøret til den ene silynderen når den kjører. Motoren har også blitt lei å starte om den har stått i ro i over et døgn. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 11.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Hei ! Jeg løsnet den øverste "mutteren" på bildet og byttet o-ringen under. Enkel og rask jobb (bare man kommer til). Løste mitt problem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.